| کد خبر: 17532 |

◄ رفع گره بزرگ ترافیکی غرب تهران با احداثادامه بزرگراه حکیم

تین نیوز | طبق پیش بینی‌ها و روند پیشرفت پروژه ادامه بزرگراه حکیم، این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، علاوه بر این تکمیل این بزرگراه در واقع گره ترافیکی بزرگی را در غرب تهران باز می‌کند.

به گزارش تین نیوز، بزرگراه حکیم پس از عبور از مجموعه چیتگر از روی بزرگراه کرج، جاده مخصوص کرج و جاده قدیم عبور کرده و در واقع به پل‌های کاروانسرای سنگی می‌رسد.

بزرگراه آیت‌ اله حکیم که در مرکز تهران واقع شده یکی از معابر اصلی پایتخت است و در موازات بزرگراه شهید‌ همت قرار دارد. این بزرگراه که به نام آیت‌ اله سید محمدباقر حکیم نام‌گذاری شده است، در مسیر شرق به غرب و بالعکس قرار دارد و از تونل رسالت در شرق آغاز و به بزرگراه علامه جعفری در غرب ختم می‌شود.

مهم‌ترین ورودی و خروجی‌های بزرگراه حکیم
مهم‌ترین ورودی و خروجی‌های این بزرگراه از شرق به غرب عبارتند از: تونل رسالت، بزرگراه کردستان،بلوار آزادگان، خیابان شیخ بهایی، خیابان کارگر شمالی،بزرگراه چمران، کوی نصر، بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، بزرگراه یادگار امام، بزرگراه اشرفی‌ اصفهانی، بلوار ابوذر، خیابان بهنام، خیابان جواهریان، بزرگراه ستاری، بلوار کاشانی، بلوار شقایق و بزرگراه علامه جعفری.

بزرگراه آیت‌ اله حکیم تقریبا 9 کیلومتر مسافت دارد و از 4 خط و در بعضی از مسیرها 3 خط سرعت در دو باند تشکیل شده است.


محله‌های باغ فیض، شهرک ژاندارمری، کوی نصر و یوسف آباد در مسیر بزرگراه آیت‌اله حکیم واقع شده اند.

بوستان نظام گنجوی، بوستان آ اس پ، شهرداری منطقه 6، مجتمع دادگستری، مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، بیمارستان میلاد، برج میلاد، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، موزه تنوع زیستی تهران، بوستان جنگلی پردیسان، مسجد اباعبدالله، باغ فیض، بوستان نیلوفر، بوستان ملاصدرا، بوستان میلاد، بوستان زیتون، بوستان نور و بوستان پرواز از مهم‌ترین اماکنی هستند که در حاشیه بزرگراه آیت اله حکیم واقع شده‌اند.

نامگذاری تونل انتهای بزرگراه حكيم به نام شهدای غزه
طی تصویب يك طرح دوفوريتی در شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران ملزم به نامگذاری تونل انتهای بزرگراه حكيم به نام شهدای غزه شد.

اعضای شورای شهر همچنين به پيشنهاد معصومه آباد و غلامرضا انصاری تصميم گرفتند يك نماد كودكان شهيد غزه را بر سر بوستانی نصب كنند كه آن نيز به نام كودكان غزه نامگذاری شده باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.