| کد خبر: 182591 |

◄ دستور بررسی پشت‌بام فروشی در تهران صادر شد

دریافت عوارض تردد در برخی مسیرهای پایتخت در حد ایده بود و برای مسیرهایی که سال هاست از آن بهره برداری می‌کنیم، به آسانی امکان‌پذیر نیست.

تین نیوز

شهردار تهران، روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر تراکم فروشی در سطح شهر و زشت شدن مناظر شهری، گفت: هم شهرداری هم شورای شهر در برنامه‌هایی که با نگاه نقادانه تدوین شده، برای اصلاح این وضعیت تلاش می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز، به نقل از ایرنا، پیروز حناچی تاکید کرد: در همین زمینه در قدم نخست مجوز برج-باغ نمی‌دهیم و برای تثبیت باغ های بزرگ نیز در سطح شهر تلاش می‌کنیم.

اخذ عوارض در حد ایده بود

شهردار تهران هم‌چنین درباره موضوع اخذ عوارض در برخی مسیرهای پایتخت گفت: دریافت عوارض تردد در برخی مسیرهای پایتخت در حد ایده بود و برای مسیرهایی که سال هاست از آن بهره‌برداری می‌کنیم، به آسانی امکان‌پذیر نیست.

وی به نتیجه بررسی‌ها در خصوص دریافت عوارض از مردم برای تردد از برخی مسیرهای شهر اشاره و خاطرنشان کرد: این در حد ایده بود، وقتی شورا و دیگر مراجع آن را تصویب نکرده‌اند، طرح آن شایعه می‌شود.

حناچی ادامه داد: خیلی از کشورهای دنیا از ظرفیت دریافت عوارض از مردم برای تردد در برخی مسیرها استفاده می‌کنند اما اجرای آن در جایی که سال‌ها است از آن بهره برداری می‌کنیم، به آسانی امکان ندارد.

شهردار تهران گفت: شاید در پروژه‌هایی که از این به بعد توسط بخش خصوصی به شکل «BOT» اجرا شود عوارض بگیریم اما برای آن پروژه‌هایی که در داخل شهر هستند به این راحتی امکان پذیر نیست.

چند هفته پیش انتشار خبری مبنی بر تصمیم مدیریت شهری برای اخذ عوارض از چند بزرگراه و تونل در پایتخت واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت و شهرداری اعلام کرد که چنین موضوعی به تصویب نرسیده است.

سرنوشت زوج و فرد

شهردار تهران هم‌چنین اظهارداشت: برای مدیریت ترافیک در پایتخت، گام نخست طرح زوج و فرد بود اما اکنون همه در این موضوع اتفاق نظر دارند که برای بلند مدت تاثیر ندارد.

وی یادآورشد: این طرح در شرایط اضطرار و کوتاه مدت پاسخگو است اما در بلند مدت تاثیر آن برای کاهش آلودگی از دست می‌رود.

حناچی اظهار داشت: طرح بعدی در این زمینه (تبدیل محدوده زوج و فرد به حلقه دوم طرح ترافیک) هم در شورای ترافیک مطرح و در صورت تصویب، اطلاع رسانی خواهد شد.

دستور بررسی پشت‌بام فروشی را داده‌ام

شهردار تهران هم‌چنین به موضوع پشت بام فروشی هم اشاره و تاکید کرد: پشت بام فروشی را هم بتازگی در فضای مجازی دیده2ام و دستور بررسی آن را داده‌ام.

افتتاح مترو خط 6 و 7

حناچی هم‌چنین درباره افتتاح ایستگاه‌های مترو گفت: خط ۷ مترو تهران را امسال یا اوایل فروردین ماه به صورت کامل افتتاح خواهیم کرد و این خط تا میدان صنعت می‌آید.

به گفته وی خط ۶ مترو از دولت آباد تا میدان شهدا نیز افتتاح می‌شود و یک ماه بعد از آن تا میدان امام‌حسین می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. پشت بام فروشی یعنی چه ؟