| کد خبر: 182352 |

◄ چرا هوای تهران در روزهای تعطیل هم آلوده است

عدم تهویه مناسب سبب تنزل کیفیت هوا در تعطیلات شد و این مهم باعث شد تا هوا برای گروه‌های حساس در تهران مناسب تردد در شهر نباشد، بنابراین از این دسته از شهروندان خواسته شد تا از ترددهای غیر ضرور در تهران خودداری کنند.

تین نیوز

یک کارشناس کنترل کیفیت هوا در تشریح علت آلودگی هوا در تعطیلات اخیر، گفت: با وجود کاهش چشمگیر تردد با خودرو در شهر تهران در ایام تعطیلات 5 روزه اخیر، هوای شهر تهران در روزهای نوزده، بیست بهمن‌ماه و ساعاتی از بیست ویکم بهمن 97 برای گروه‌های حساس شهر تهران ناسالم اعلام شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  امید سهلی افزود: از سوی دیگر، برودت هوا به‌عنوان عامل شکل‌گیری «اینورژن» و آلوده شدن آسمان پایتخت به ذرات معلق محبوس شده در جو، در این روزها حاکم نبود.

وی در ادامه سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که، عدم تهویه مناسب سبب تنزل کیفیت هوا در تعطیلات شد و این مهم باعث شد تا هوا برای گروه‌های حساس در تهران مناسب تردد در شهر نباشد، بنابراین از این دسته از شهروندان خواسته شد تا از ترددهای غیر ضرور در تهران خودداری کنند.

سهلی علت آلودگی هوا در تعطیلات اخیر را نبود تهویه کافی برای هوای شهر تهران به دلیل مسدود بودن کریدورهای جریان هوا در منطقه 22 به علت ساخت وسازهای بی قاعده دانست و افزود:  پایداری هوا تحت تاثیر عوامل گوناگونی که یکی از آنها می‌تواند میزان وزش باد باشد، رخ می‌دهد و به دنبال آن تهویه هوا به خوبی اتفاق نمی‌افتد، در نتیجه آلاینده‌ها در لایه‌های پایینی جو باقی می‌مانند و هوا آلوده می‌شود.

به گفته  کارشناس کنترل کیفیت هوا، پایداری هوا تحت تاثیر عوامل گوناگونی که یکی از آن‌ها می‌تواند میزان وزش باد باشد، رخ می‌دهد و به دنبال آن تهویه هوا به خوبی اتفاق نمی‌افتد، در نتیجه آلاینده‌ها در لایه‌های پایینی جو باقی می‌مانند و هوا آلوده می‌شود. در چند روز اخیر نیز عامل اصلی آلودگی هوا همین موضوع بوده است. آلودگی هوا بیش از هر بخش بر سلامت شهروندان اثر می‌گذارد و امروزه شاهد بیماری‌های نوظهوری هستیم که بعضاً در برابر درمان نیز مقاوم هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.