| کد خبر: 174728 |

◄ صرفه جویی سالانه 700 میلیون لیتر سوخت درخودروهای دیزلی کشور

با راه اندازی سامانه پایش پیمایش ،سالانه 700 میلیون لیتر سوخت از خودروهای دیزلی صرفه جویی می شود.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور امروز در نشست تخصصی معاونان و مدیران حمل و نقل و ترافیک کلان شهرها و مراکز استانها در مشهد گفت : تاکنون 600 هزار نفر از دارندگان خودروهای دیزلی در این سامانه ثبت نام کرده اند.

مرضیه حصاری افزود: هفت و دو دهم سال میانگین سن تاکسی های کشور ، 10 سال میانگین سن اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی و 37 سال میانگین سن مینی بوس های کشور است و ما بدنبال نوسازی به ویژه در بخش اتوبوسرانی هستیم .

وی گفت: سالانه 16 میلیون نفر با اتوبوس جابجا می شوند اما مشکل بیمه رانندگان ، نبود و کمبود لاستیک و قطعات و پرداخت نشدن یارانه بلیط مشکلاتی را بوجود آورده است که دولت باید در رفع  آن کوشا باشد .

حصاری از نوسازی تاکسی ها هم خبرداد و افزود: 61 هزار تاکسی جدید به ناوگان عمومی اضافه و 72 هزار تاکسی فرسوده هم اسقاط شده است و در تاکسیرانی هم تا الان 83 هزار نفر برای دریافت تاکسی ثبت نام کرده اند.

رئیس شورای شهر مشهد هم در این نشست گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی شهری تمام آمارهای موجود به زیان حمل و نقل عمومی است.

محمدرضا حیدری افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه قرار شد سهم حمل و نقل عمومی در کلانشهرها با افزایش 40 درصدی به 75 درصد برسد اما این مهم محقق نشده است.

وی گفت: تا زمانیکه هزینه حمل و نقل شخصی در شهرها ارزانتر از حمل و نقل عمومی شهری باشد همه تلاشها فقط در حد فروکش کردن برخی بحرانها و چالشها است به همین سبب مجلس شورای اسلامی و دولت باید تدبیری بیاندیشند که مردم به  استفاده از حمل و نقل عمومی گرایش پیدا کنند.

شهردار مشهد نیز در این جلسه گفت: قانون ، سیاست دولت و شهرداری ابزارهای اصلی حمل ونقل عمومی و ترافیک هستند و در حال حاضر مردم همه مسائل این حوزه را از شهرداری می‌خواهند و چون شهرداری ابزاری در این مسئله ندارد، نمی‌تواند پاسخگو  باشد.

قاسم تقی‌زاده خامسی افزود :  برطبق قانون، پلیس راهور باید زیر نظر شهرداریها فعالیت کند ولی هنوز این قانون اجرایی نشده است .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: عابران پیاده از آسیب پذیرترین گروه ها هستند بطوری که سهم این گروه در حوادث رانندگی 24 درصد است.

سرهنگ محمدباقر سلیمی افزود: عامل انسانی، سهم مهمی در حوادث رانندگی دارد. عابران پیاده اغلب در حالت دویدن برای عبور از عرض خیابان، ورود ناگهانی به خیابان و گذر از عرض خیابانها دچار آسیب می شوند و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی نیز نخستین علت برخورد خودروها با عابران پیاده در شهرها است.

در یازدهمین نشست تخصصی معاونین و مدیران حمل ونقل و ترافیک کلان شهرها و مراکز استانها اقدامات مرتبط با کاهش تصادفات شهری و تلفات ناشی از آن با اولویت حوادث مرتبط با عابر و موتورسیکلت، طرح های مرتبط با توسعه حمل و نقل پاک و استفاده از فیلتر جاذب ذرات معلق در اتوبوس های شهری بحث و بررسی می شود.

نحوه تعامل با بخش خصوصی در قالب دستورالعمل واگذاری اتوبوس و بهره برداری از خطوط، توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل (TOD)، طرح های مرتبط با استفاده از سامانه های هوشمند حمل و نقل و ترافیک شهری(ITS) و توسعه سامانه های اتوبوسرانی تندرو(BRT) از دیگر محورهای این نشست است که تا فردا در هتل جم مشهد ادامه دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.