| کد خبر: 170606 |

◄ توسعه مراکز معاینه فنی در دستورکار شهردار تهران

طبق برنامه پنج‌ساله مراکز معاینه فنی خودرو در سراسر کشور مشخص می‌شود که هر استان در مدت این برنامه چند مرکز معاینه فنی باید ایجاد کند. مرضیه حصاری، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اعلام این خبر گفت: در کل کشور ۵۴۰ مرکز معاینه فنی وجود دارد که مشغول فعالیت‌ هستند.

تین نیوز

طبق برنامه پنج‌ساله مراکز معاینه فنی خودرو در سراسر کشور مشخص می‌شود که هر استان در مدت این برنامه چند مرکز معاینه فنی باید ایجاد کند.

مرضیه حصاری، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اعلام این خبر گفت: در کل کشور ۵۴۰ مرکز معاینه فنی وجود دارد که مشغول فعالیت‌ هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، حصاری بابیان اینکه تعداد مراکز معاینه فنی در کشور به‌طور کل کم نیست؛ اما در تهران کمبودهایی در این زمینه وجود دارد، اظهارکرد: توسعه مراکز معاینه فنی در دستورکار شهردار تهران است.

او ادامه داد: سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه‌سازی معاینه فنی ایران) سه‌سال است که فعال بوده و تمامی مراکز معاینه فنی کشور به این سامانه متصل هستند. همچنین طرح‌های مرتبط با آلودگی‌ هوا مانند LEZ به کمک سامانه سیمفا انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به اینکه اولویت امسال دفتر حمل‌ونقل عمومی ترافیک شهری، تقویت نظارت بر مراکز معاینه فنی است، گفت: سال‌های گذشته به توسعه زیرساخت‌ها پرداختیم و امسال نیز قصد داریم بحث‌های مدیریتی و نظارتی را بهبود بخشیم و به بحث‌های آموزشی نیز توجه بیشتری کنیم.

او افزود: این آموزش‌ها شامل آموزش به ستاد شهرداری‌ها و مراکز معاینه فنی، آموزش استفاده از گزارش‌های سامانه سیمفا، آموزش به اپراتورهایی فعال در مراکز معاینه فنی و...است. در حقیقت روندی آموزش داده می‌شود تا بتوان با استفاده از گزارش‌های سامانه سیمفا بر عملکرد مراکز معاینه فنی نظارت کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.