| کد خبر: 172720 |

◄ الزامات تاب‌آوری شهری در شهرهای بزرگ

متاسفانه در مدیریت پروژه‌های بزرگ از مدیریت منابع در تمامی سطوح غفلت شده و می‌شود چنانن‌چه در برنامه پنجم و ششم توسعه نیز به این مهم توجه کافی نشده است.

تین نیوز

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر ضرورت بازسازی بافت فرسوده به منظور تاب‌آوری شهری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهدی روانشادنیا با اشاره به مطلب فوق، اظهار کرد: متاسفانه مشکلات بین بخشی همواره یکی از موضوعاتی بوده که در پیش‌برد کارها چالش‌برانگیز نشان داده است و مانعی شده تا دستیابی به اهداف با کندی روند همراه شود.

به گفته وی، شهرنشینی چالش‌های عمده بسیاری به دنبال دارد. رشد جمعیت شهرها مشکلات بسیاری برای دولت‌ها ایجاد کرده است که از جمله آن‌ها می‌‌توان به مشکلاتی که صنعتی شدن به همراه دارد نظیر آلودگی هوا، تراکم و فقر شهری اشاره کرد.

روانشادنیا در ادامه به این نکته اشاره کرد که، در جهان توسعه‌یافته، شهرها با تهدیدات جهانی نظیر تغییرات آب و هوایی، کمبود منابع و امنیت غذایی روبه‌روهستند. اگر شهرها نتوانند این شرایط توسعه ناپایدار را تحمل کنند، به‌کارگیری ایده‌های نوآورانه خسته کننده خواهد شد.

به گفته کارشناس مدیریت شهری، متاسفانه در مدیریت پروژه‌های بزرگ از مدیریت منابع در تمامی سطوح غفلت شده و می‌شود چنانن‌چه در برنامه پنجم و ششم توسعه نیز به این مهم توجه کافی نشده است.

روانشادنیا با تاکید بر این‌که وضعیت اقتصادی کشور مانع از تحقق چندباره منابع طرح‌هایی مانند تاب‌آوری شهری و احیای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری، است، تصریح کرد: به طور قطع تاب‌آوری از طریق بازسازی شهری و تعمیرات مستمر ساختمانی اتفاق می‌افتد که این روزها به دلیل آپارتمان‌نشینی، بخش آخر چندان شدنی نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر توجه بخش حاکمیت را  به این موضوع جلب کرد که، در امور نوسازی و تا‌ب‌آوری شهری از مراکز علمی نیز کمک بگیرد و خاطرنشان کرد: بخشی از مشکل مسکن با نوسازی بافت فرسوده از بین می‌رود اما موضوع مهم در این میان، کندی روند احیای بافت‌های ناکارآمد شهری است که بدون تامین شدن منابع و سرعت بخشیدن به کار سال‌های زیادی زمان نیاز دارد تا به پایان برسد آن‌مه مشروط به ادامه کار از سوی آیندگان.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.