| کد خبر: 172190 |

◄ مسئولیت مدیریت بحران تهران را دستگاهی بالاتر از شهرداری برعهده بگیرد

در شرایط بحرانی، دستگاه‌هایی مانند سازمان‌ آب، شرکت توزیع مدیریت نیروی برق، شرکت گاز، هلال‌احمر، نیروی انتظامی از شهرداری پیروی نمی‌کنند، ازاین‌جهت لازم است مسئولیت مدیریت بحران شهر تهران را دستگاهی بالاتر از شهرداری برعهده بگیرد.

تین نیوز

در شرایط بحرانی، دستگاه‌هایی مانند سازمان‌ آب، شرکت توزیع مدیریت نیروی برق، شرکت گاز، هلال‌احمر، نیروی انتظامی از شهرداری پیروی نمی‌کنند، ازاین‌جهت لازم است مسئولیت مدیریت بحران شهر تهران را دستگاهی بالاتر از شهرداری برعهده بگیرد.

محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس بابیان این مطلب تأکید کرد: ضروری است مسئولیت مدیریت بحران شهر تهران را دستگاهی بالاتر از شهرداری برعهده بگیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، رضایی در رابطه با لزوم توجه بیشتر به مدیریت بحران شهر تهران گفت: با توجه به اینکه در شرایط بحرانی پایتخت دستگاه‌های مختلفی با این موضوع مدیریت بحران درگیر هستند باید دستگاهی بالاتر از شهرداری مسئولیت مدیریت بحران را برعهده بگیرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس، افزود: سطح قابل‌توجهی از شهر تهران را بافت‌های فرسوده تشکیل داده و همچنین تعداد زیادی ساختمان‌ غول‌پیکر در پایتخت وجود دارد که مسائل ایمنی در آنها رعایت نشده و استحکام لازم را در برابر زلزله ندارند. از طرفی در خیابان‌ها و معابر شهر دسترسی‌های لازم برای ارائه خدمات به مردم تعریف‌نشده و کار امداد‌رسانی را بسیار سخت و مشکل کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به زلزله سال گذشته شهر تهران، گفت:  زلزله سال گذشته مانوری برای مدیریت بحران و همکاری دستگاه‌های مختلف شهر تهران بود که متأسفانه در نیم ساعت ابتدایی بعد وقوع زلزله و هجوم مردم به خیابان‌ها، پایتخت کاملاً قفل و امکان خدمات‌رسانی برای همه دستگاه‌ها غیرممکن شد. بعدازآن حادثه جلسه‌ای در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی‌ با حضور مسئولین شرکت گاز، سازمان آب و شرکت توزیع مدیریت نیروی برق تشکیل شد که متوجه شدیم هیچ‌کدام از دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم برای شرایط بحرانی را ندارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضعف دستگاه‌های اجرایی هنگام وقوع بحران یادآور شد: نه شبکه برق و نه شبکه گاز استان امکان هشدار دهی و قطع به‌موقع را در شرایط بحرانی ندارد و همچنین شبکه آب‌رسانی شهر تهران نیز به همین صورت است، مخازن آبی که برای شهر تهران تعبیه‌شده درصورت وقوع حادثه و انفجار سیلابی عظیمی به جریان خواهد انداخت، از طرفی تعداد بیمارستان، آمبولانس‌ها و مقاومت بیمارستان‌ها در شرایط بحرانی امکان خدمات‌رسانی به مردم را ندارند، متأسفانه شهر تهران در مقابل حوادث آسیب‌پذیر است  و باید فکر جدی برای آن بی اندیشیم.

رضایی اظهارکرد: اگر قرار باشد تمام مسئولیت مدیریت بحران شهر تهران را بر دوش شهرداری بی اندازیم قطعاً نمی‌تواند از عهده مسئولیت خودش بربیاید چراکه تهران درحال‌حاضر برای مدیریت شهری نیز با مشکل تأمین هزینه برای مخارج خود مواجه است و برای کسب درآمد به‌صورت غیرقانونی و غیر شفاف تراکم می‌فروشد، درنتیجه امکان مدیریت بحران پایتخت به دلایل مذکور برای شهرداری وجود ندارد. لازم و ضروری است دولت به این موضوع ورود کند و مسئولیت مدیریت بحران شهر تهران ‌به سطح بالاتری واگذار شود.

در زلزله سال گذشته تهران در ساعات اولیه، هجوم مردم به پمپ‌های بنزین و خیابان‌ها باعث قفل شدن ترافیک در سراسر شهر و ایجاد بحران در پایتخت شد. متأسفانه درصورت بروز حوادث غیرمترقبه در تهران هیچ دستگاهی آمادگی مقابله با بحران ایجادشده را ندارد. همین مهم باعث شده تا مجلس درصدد تغییراتی در مدیریت بحران پایتخت باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.