| کد خبر: 157922 |

تشریح نتایج جلسه شب گذشته ستاد مدیریت بحران شهر تهران

◄ انتشار نقشه نقاط امن تهران پس از زلزله

معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تهران خبر داد: شب گذشته جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران به منظور خروج تهران از وضعیت قرمز به زرد که با وقوع زلزله چهارشنبه شب گذشته در تهران حاکم بود برگزار شد، مدیریت این جلسه برعهده دکتر مخمدعلی نجفی شهردار تهران بود.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تهران خبر داد: شب گذشته جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران به منظور خروج تهران از وضعیت قرمز به زرد که با وقوع زلزله چهارشنبه شب گذشته در تهران حاکم بود برگزار شد، مدیریت این جلسه برعهده شهردار تهران بود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حسن رباطی اظهار کرد: در این جلسه مصوبه 10 ماده‌ای به تصویب رسید که در  آن شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران این شهر را ملزم کرد تا ضمن تدوین گزارش اقدامات صورت گرفته ارزیابی خود از عملکرد سازمان‌های مسئول را ارائه کند.

شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران مصوب کرد که ضمن اطلاع‌رسانی و آموزش طرح تخلیه امن زلزله این شهر به شهروندان مانور آموزش در سطح محلات در مدت سه ماه اجرا شود.

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از این پس موظف است میزان آمادگی دستگاه‌های مختلف برای مقابله با بحران را ارزیابی و گزارش آن را ارائه کند.

بر این اساس، شهرداری تهران موظف است نقشه‌های تخلیه امن محلات و فضاهای امن مناسب برای اسکان اضطراری در هر محله را تهیه کرده و از طریق سایت شهرداری در دسترس مردم قرار دهد. پیشنهاد می‌شود که خانواده‌ها نیز با تهیه این نقشه‌ها از آن در موارد ضروری استفاده کنند.

رباطی در پایان به خروجی  جلسه این‌گونه اشاره کرد و گفت: در این جلسه لزوم تدوین و اجرای برنامه 10 ساله تاب‌آوری شهر تهران را مورد تاکید قرار  گرفت و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران موظف است تا طرح جامع مدیریت بحران را تهیه کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.