| کد خبر: 163898 |

◄ استقبال شهروندان از خدمات مراکز معاینه فنی در ایام نوروز

مدیرعامل ستاد معاینه فنی از مراجعه 36000 دستگاه خودرو در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل ستاد معاینه فنی  از مراجعه 36هزار دستگاه خودرو در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی ستاد معاینه‌فنی خودروهای تهران، سید نواب حسینی‌منش با تقدیر از شهروندان قانون‌مدار اظهار کرد: ارتقای آگاهی شهروندان از مزایای انجام معاینه فنی قبل از سفر و احساس مسئولیت موجب شده که هرسال میزان مراجعات در این ایام افزایش و رشد مثبت داشته باشد. در ایام نوروز همچون سنوات گذشته در روزهای تعطیل حداقل 3 مرکز و در روزهای معمولی کلیه مراکز با تمام ظرفیت کاری فعال بوده‌اند .

حسینی‌منش در ادامه افزود: مراکز معاینه فنی شهر تهران در برخی از بازه‌های زمانی همانند ایام نوروز به علت افزایش حجم مراجعات دارای طول صف و مدت انتظار طولانی‌تری در مقایسه با ایام معمولی هستند لذا از شهروندان تقاضا می‌شود نسبت به مدیریت زمان مراجعه به مراکز اقدام و قبل از اتمام اعتبار معاینه فنی خودروی خود در زمانه‌ای عادی به یکی از مراکز مراجعه کنند. شهروندان می‌توانند جهت اطلاع از وضعیت شلوغی مراکز با ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 2000112 از آخرین وضعیت مدت‌زمان معطلی و طول صف در مراکز مطلع شوند . همچنین می‌توانند با استفاده از سامانه نوبت‌دهی جهت جلوگیری از اتلاف وقت با تعیین وقت قبلی در زمان و مکان موردنظر مراجعه کنند.

وی در ارتباط با وضعیت مردودی خودروها و اهمیت بحث معاینه فنی در ارتقا ایمنی تصریح کرد : در سال 96 در حدود12درصد از یک‌میلیون و پانصد هزار  دستگاه خودرو مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی از تست ترمز مردود گردیده‌اند این بدان معنی است که نقص ترمز 180هزار دستگاه خودرو توسط تجهیزات تشخیص و رفع ایرادشده است در مراکز معاینه فنی حداقل 18 آیتم مربوط به آلایندگی و ایمنی کنترل می‌شود که آزمون ترمز یکی از این آیتم‌ها است .

حسینی‌منش در خصوص معاینه فنی ویژه اظهار داشت در حال حاضر در کلیه مراکز شهر تهران قابلیت انجام و اخذ این معاینه فنی امکان‌پذیر است و کلیه خودروها با اخذ این معاینه فنی مشمول تخفیف 20 درصدی جهت تردد در محدوده طرح ترافیک خواهند شد. هزینه مربوط به انجام معاینه فنی ویژه با معاینه فنی معمولی کاملاً یکسان بوده و تنها در فرایند تست آلایندگی و حدود مجاز گازهای آلاینده خروجی از اگزوز با یکدیگر متفاوت می‌باشند . خودروهای انژکتوری در صورت سلامت کارکرد موتور وکاتالیست به‌راحتی می‌توانند معاینه فنی ویژه را اخذ نمایند میزان مردودی خودروها در تست آلایندگی در حدود 29 درصد است که 14 درصد از آن مربوط به مردودی خودروها در معاینه فنی ویژه است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تأکید کرد: با توجه به اعمال جریمه معاینه فنی به‌صورت مکانیزه توسط دوربین شهروندان حتماً مدت اعتبار معاینه فنی خود را کنترل کنند و جهت مدیریت زمان مراجعه 10 روز قبل از پایان اعتبار معاینه فنی به مراکز مراجعه نمایند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.