| کد خبر: 157130 |

◄ ابعاد علمی هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک

حمل‌و‌نقل همگانی، سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل، برنامه‌ریزی حمل‌و‌نقل و شهرسازی، ایمنی ترافیک، حمل‌و‌نقل و توسعه پایدار، مهندسی ترافیک، اقتصاد حمل‌و‌نقل، مدیریت سیستم‌های حمل‌ونقل و ترافیک، آموزش ترافیک، قوانین و مقررات و مدیریت یکپارچه ترافیک، حمل‌ونقل غیر موتوری و طراحی هندسی معابر، محورهای اصلی و دوازده‌گانه هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک را تشکیل می‌دهد.

تین نیوز

 ابعاد علمی و محورهای موضوعی و کارگروه‌های مختلف هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک،از سوی رئیس هیئت‌علمی این کنفرانس تشریح شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دبیرخانه هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک، صفارزاده، رئیس هیئت‌علمی کنفرانس گفت: کنفرانس مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک، مهم‌ترین رویداد علمی کشور در حوزه مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک است که در 22 سال گذشته 16 دوره‌ی آن با حضور اساتید و اندیشمندان خارجی و داخلی با موفقیت برگزارشده است و کنفرانس هفدهم، در روزهای 29 و 30 بهمن‌ماه سال جاری در 10 سالن مختلف مرکز همایش‌های برج میلاد در تهران برگزار می‌شود.

رئیس هیئت‌علمی هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک گفت: حمل‌و‌نقل همگانی، سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل، برنامه‌ریزی حمل‌و‌نقل و شهرسازی، ایمنی ترافیک، حمل‌و‌نقل و توسعه پایدار، مهندسی ترافیک، اقتصاد حمل‌و‌نقل، مدیریت سیستم‌های حمل‌ونقل و ترافیک، آموزش ترافیک، قوانین و مقررات و مدیریت یکپارچه ترافیک، حمل‌ونقل غیر موتوری و طراحی هندسی معابر، محورهای اصلی و دوازده‌گانه هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک را تشکیل می‌دهد.

 صفارزاده افزود: برای هر یک از 12 محور علمی کنفرانس یک کارگروه علمی با حضور اساتید دانشگاه‌های کشور تشکیل‌شده است و موضوعات و زیر محورهای مختلفی برای هر بخش تعیین‌شده است.

وی با تشریح ابعاد دقیق و زیر بخش‌های هر یک از محورهای کنفرانس گفت: ابعاد دقیق و موضوعات و زیر بخش‌های مختلف کنفرانس از طریق پایگاه اینترنتی کنفرانس در دسترس علاقه‌مندان به ارسال مقاله یا حضور در این رویداد علمی قرار دارد و آن‌ها می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی کنفرانس به نشانی http:// ictte.ir ضمن کسب اطلاعات کامل از محورها و زیر محورهای علمی کنفرانس، مقالات خود را تدوین و ارسال کنند.

رئیس هیئت‌علمی هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک همچنین گفت: در این کنفرانس اساتید مختلفی از دانشگاه‌ها و مراکز معتبر علمی دنیا به‌عنوان مدعوین خارجی کنفرانس در کنار اساتید ایرانی به داوری و ارزیابی مقالات و نیز ارائه مطالب علمی می‌پردازند.

صفار زاده با اشاره به رتبه علمی این کنفرانس افزود : بخشی از مقالات دریافتی به‌صورت سخنرانی و بخشی دیگر به‌صورت پوستر در روزهای همایش ارائه می‌شود و کلیه مقالات برگزیده علاوه بر انتشار به‌صورت مجموعه مقالات، در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه می‌شود. همچنین به‌منظور انعکاس مقالات برگزیده هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک در مجامع بین‌المللی، مقالات برتر این کنفرانس در مجلات (CRPASE ) Computational Research Progress in Applied Science and Engineering), JGTE (Journal of Geotechnical and Transportation Engineering), IJTE (International Journal of Transportation Engineering) چاپ می‌شود. مجلات مذکور در پایگاه‌های معتبر بین‌المللی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و پایگاه‌های داده‌ای معتبر ازجمله TRB (TRID) نمایه شده است .

وی با اشاره به شیوه دریافت و داوری مقالات گفت : دریافت، ارجاع، داوری و کلیه مراحل علمی این کنفرانس صرفاً به‌صورت الکترونیک و از طریق پایگاه اینترنتی کنفرانس و در قالب ضوابط و استانداردهای تعریف‌شده که در سایت قابل‌دسترسی است، انجام می‌شود و هیچ‌گونه ارسال و دریافت خارج از مکانیزم یادشده موردقبول نیست.

به گفته صفار زاده ، دریافت مقالات از ابتدای آذرماه جاری، آغازشده است و ثبت‌نام در کنفرانس نیز از تاریخ 20 دی‌ماه و صرفاً از طریق سایت اینترنتی کنفرانس آغاز می‌شود. اساتید، دانشجویان، کارشناسان حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه کارشناسان و مدیران حمل‌ونقل و ترافیک شهری می‌توانند برای شرکت در کنفرانس و بهره‌مندی از مطالب و مقالات علمی این رویداد، به سایت کنفرانس، مراجعه و ثبت‌نام کنند.

رئیس هیئت‌علمی اجلاس همچنین از شرکت‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و مراکز علمی و دانش‌بنیان و کارآفرینان حوزه مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک دعوت کرد به‌منظور ارائه توانمندی‌های فن آورانه و تکنولوژیکی خود، در بخش نمایشگاهی این رویداد علمی شرکت کنند و دست آوردهای خود را به مدیران، کارشناسان، اساتید و دانشجویان این حوزه ارائه کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.