| کد خبر: 152714 |

بررسی بازگشایی محور انصاری‌شرقی در بافت‌تاریخی شهر قزوین

هفتاد‌و‌هفتمین جلسه کمیته تخصصی معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجدارزش به دبیری فرزانه صادق‌مالواجرد مدیرکل دفتر معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجد ارزش با موضوع بررسی بازگشایی محور انصاری‌شرقی در بافت تاریخی شهر قزوین، برگزار شد.

تین نیوز

هفتاد و هفتمین جلسه کمیته تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش به دبیری فرزانه صادق مالواجرد مدیرکل دفتر معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش با موضوع بررسی بازگشایی محور انصاری شرقی در بافت تاریخی شهر قزوین، برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هفتاد وهفتمین جلسه کمیته تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت های واجدارزش با موضوع اقدامات صورت گرفته در بافت تاریخی شهر قزوین در سال های گذشته در راستای بازگشایی محور انصاری شرقی با حضور اعضای اصلی کمیته تخصصی و همچنین کارفرما و مسئولان استانی مورد بررسی قرار گرفت.

بنا بر اعلام نظر کمیته تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت های واجدارزش؛ با توجه به اقدامات صورت گرفته در بافت تاریخی شهر قزوین در سنوات پیشین، در راستای بازگشایی محور انصاری شرقی، مصوبه مورخ ۹۴.۲.۱۵ شورای عالی شهرسازی و معماری، با احداث خیابان مذکور مخالفت و مقرر نمود خیابان انصاری شرقی در قالب تهیه طرح ویژه در مقیاس طراحی شهری برای محله بلاغی تعیین تکلیف شود. طرح تهیه شده برای محله مذکور، به کارفرمایی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، با همکاری شهرداری و نهادهای استانی، در هفتاد و هفتمین جلسه کمیته تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش، در تاریخ ۹۶.۸.۲، با حضور اعضاء کمیته تخصصی، همکاران استانی و ستادی به بحث و بررسی گذاشته شد.

گفتنی است اعضای کمیته تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت های واجدارزش به دبیری فرزانه صادق مالواجرد، متشکل از آقایان سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، محسن حبیبی، سیاوش صابری، مهدی حجت معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، مجید مخدوم، ایرج کلانتری، فرجامی، احدی و خانم قاسمی هستند.

 

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.