| کد خبر: 152259 |

تاکسی اینترنتی پیکو مجوز فعالیت دارد

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تاکسی اینترنتی پیکو مجوز فعالیت را از اتاق اصناف این استان دریافت کرده است.

تین نیوز

 معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تاکسی اینترنتی پیکو مجوز فعالیت را از اتاق اصناف این استان دریافت کرده است.

به گزارش تین نیوز، امیرعلی مسیبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شرکت باید بر اساس ضوابط و مقررات اعلام شده در خصوص فعالیت، محل استقرار و رانندگان تاکسی ای که با آن همکاران خواهند داشت، عمل کند.

پویا عباسی رئیس هیات مدیره شرکت داده پردازی پرهام صنعت پویا در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی و تولید، اشتغال این شرکت دانش بنیان جهت ایجاد اشتغال برای شهروندان فعالیت خود را با کسب کلیه مجوزهای قانونی آغاز کرد.

وی افزود: طبق آیین نامه تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی راه اندازی و فعالیت کسب وکارهای مجازی از جمله شرکت های آنلاین ارایه کننده خدمات جابجایی (tnc) از طریق وسایل ارتباط از راه دور می تواند در سراسر کشور نسبت به ارایه خدمت به مصرف کنندگان اقدام کنند.

به گفته وی، طبق این قانون؛ دفاتر پشتیبانی این شرکت ها مستقر در شهرستان ها که به منظور پشتیبانی امور مربوط به مشتریان و رانندگان راه اندازی می گردند از شمول دریافت پروانه کسب مجزا خارج هستد.

عباسی خاطرنشان کرد: باتوجه به تشکیل اتحادیه کسب وکارهای مجازی ضوابط خاص صدور پروانه کسب این گونه کسب وکارها به منظور نظم بخشی کارآمدتر با همکاری اتحادیه و اتاق اصناف ایران انجام می شود و تا قبل ازآغاز فعالیت اتحادیه کشوری، صدرو مجوز توسط اتاق اصناف استانها صورت می گیرد.

رئیس هیات مدیره شرکت داده پردازی پرهام صنعت پویا افزود: سامانه هوشمند حمل و نقل آنلاین با برند پیکو تمام مجوزهای لازم را از مراجع ذی صلاح (اتاق اصناف) کسب و از تاریخ 27 شهریور 1396 بطور رسمی فعالیتش را آغاز کرده است.

پیکو فراتر از تاکسی بوده و علاوه بر ارائه خدمات جابجایی مانند مسافر بزودی خدمات پیک موتوری و وانت بار، سوپر مارکت آنلاین و سفارش غذای آنلاین را نیز راه اندازی خواهد کرد.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری زنجان گفته بود ؛ تاکسی اینترنتی پیکو غیرقانونی است و بر این اساس تاکسی اینترنتی پیکو که از واژه تاکسی استفاده کرده از این سازمان مجوز دریافت نکرده و فعالیت آن غیرقانونی است.

اما مطابق گفته های مسئولان «پیکو» بر اساس قانون شرکت داده پردازی پرهام صنعت پویا با برند تجاری پیکو تاکنون تنها شرکتی است که در زنجان مجوز حمل و نقل هوشمند از جمله مسافر را در کشور و به تبع آن در این استان دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.