| کد خبر: 133020 |

ضرورت راه‌اندازی حمل‌ونقل ریلی در کرج

قائم مقام شهردار کرج با اشاره به اینکه کلاشنهر کرج نیاز اساسی به حمل و نقل ریلی دارد، بر ضرورت راه اندازی این مهم تاکید کرد و گفت: در کنار توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، ضروری است تا بستر سازی آشنایی شهروندان با فرهنگ ترافیک نیز مورد توجه قرار گیرد.

تین نیوز

قائم مقام شهردار کرج با اشاره به اینکه کلاشنهر کرج نیاز اساسی به حمل و نقل ریلی دارد، بر ضرورت راه اندازی این مهم تاکید کرد و گفت: در کنار توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، ضروری است تا بستر سازی آشنایی شهروندان با فرهنگ ترافیک نیز مورد توجه قرار گیرد. 

 

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مصطفی رضاحسینی در مراسم معارفه قائم مقام حمل و نقل ریلی شهرداری کرج این مطلب را اعلام کرد و افزود: بزرگترین و مهم ترین نیاز جوامع بشری به ویژه کلانشهرها، بحث حمل و نقل ریلی است و این موضوع در کرج نیز دغدغه مدیران شهری است.

 

این مسئول اضافه کرد: فراهم کردن زیرساخت های حمل و نقل ریلی جهت دستیابی به ترافیک روان با هدف تسریع در انجام امور از ضروریات است و مجموعه مدیریت شهری کرج اهتمام ویژه ای نسبت به تحقق این مهم دارد.

 

وی از دیگر مزیت های راه اندازی سیستم حمل و نقل ریلی به کاهش آلودگی هوا اشاره و بیان کرد: امروزه آلودگی هوا به عنوان خطرناک ترین معضل جوامع شهری در راس وظایف مسئولان قرار گرفته و یکی از راهکارهای مناسب برای رفع این معضل استفاده از وسایل نقلیه همگانی به ویژه قطار شهری است.

 

قائم مقام شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: راه اندازی حمل و نقل ریلی همچنین نقش بسزایی در حفظ سیما و منظر شهری دارد، کاهش مسافران در سطح شهر شاهدی بر این مدعی است.

 

رضاحسینی در ادامه عنوان کرد: کرج علی رقم اینکه سالهاست در زمینه راه اندازی قطارشهری گام های مثبتی برداشته اما متاسفانه به دلایل مالی و اداری هنوز طعم استفاده از آن را نچشیده است.

 

این مسئول با اشاره به مشکلات حاضر در احداث پروژه قطارشهری، اظهار داشت: لازمه تحقق این مهم در مدت زمانی کوتاه، همکاری همه دستگاه های ذیربط است و همه مسئولان مربوطه موظفند نقش خود را در اجرای این امر به درستی ایفا کنند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری اظهارداشت: با اتمام پروژه قطارشهری کرج، تا 70 درصد مشکلات ترافیکی شهر و به تبع آن آلودگی هوا مرتفع شود.

 

گفتنی است در پایان این جلسه، احمد ناصربخت به عنوان قائم مقام حمل و نقل ریلی شهرداری کرج معارفه شد.

 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.