| کد خبر: 131237 |

جلوگیری از سیاست زدگی شورا در گرو برگزیدن افراد متخصص است

تین نیوز

کارشناس امور اجتماعی گفت: لابی گری و سیاسی کاری زمانی از روند کاری شورا حذف می‌شود که شوراها با حضور افراد متخصص و مسلط به حوزه های مورد نیاز شهری تشکیل شود.

 

به گزارش مهر، محسن جان‌نثاری با بیان اینکه مهمترین معضلات اصفهان در فصل‌های محیط زیستی، اقتصادی و فرهنگی اولویت بندی می‌شود، اظهار داشت: رفع هرکدام از این گروه مشکلات نیازمند برنامه‌های دقیق و جدی است و بر این اساس امروز بیش از گذشته نیازمند اعضای متخصص و کاردان در شورای شهر هستیم که به جز منفعت شهر به چیزی نیندیشند.

 

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیسون‌های تخصصی در ارتباط با موضوعات ذکر شده ضرورت دارد، بیان داشت: اعضای شورای شهر باید قدرت تعامل و هم‌فکری با مسئولان نهادهای شهری برای رفع معضلات زیست محیطی و را داشته باشند.

 

کارشناس امور اجتماعی تصریح کرد: بدون هم‌فکری نمی‌توان برای رفع مشکلات آب و هوا، زاینده‌رود، بیکاری و تصمیم‌گیری برای کمک به کارخانه‌جات دارای مشکل تصمیم گیری کرد چراکه رفع بخشی از این مشکلات نیازمند تعاملات کشوری است.

 

وی با بیان اینکه زاینئده رود یکی از معضلات اصلی شهر اصفهان است که با دائمی شدن آن بسیاری از مشکلات رفع می‌شود، گفت: امروز در زمینه شرب، کشاورزی و صنعت مشکل آبی داریم، روزی که مسئولان تصمیم گرفتند تا این استان صنعتی شود باید به همه جوانب مسئله از جمله نیاز به آب فکر می‌کردند چراکه کنون دیگر نمی‌توان صنعت را از این استان جدا کرد.

 

جان‌نثاری ادامه داد: از سویی کشاورزی استان اصفهان همیشه در کشور جزو اولین‌ها بوده و با کیفیت‌ترین محصولات را برای عرضه در کشور داشته ایم اما امروز به جایی رسیدیم که کشاورزان ما به دلیل کمبود آب دارای مشکلات فراوان شده‌اند و گردشگری اصفهان، سلامتی پل‌های تاریخی و تالاب گاوخونی نیز در خطر جدی قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: این نوع مشکلات نشان می‌دهد که شهر اصفهان در دوره آتی به افراد متخصص در این حوزه ها بیش از سایر تخصص ها در میان نامزدهای شورای پنجم نیاز دارد تا با تشکیل کمیسیون های تخصصی، از دانش فنی خود برای حل مسائلی نصف جهان استفاده شود.

 

کارشناس امور اجتماعی تصریح کرد: توجه صرف به جناح و گروه بدون دقت در برگزیدن افراد با فکر، با تقوا و خادم مردم باعث می‌شود تا پیگیری مسائل شهری که باید از سوی مدیریت کلان در شهر اجرایی شود به فراموشی سیاسی رود.

 

وی اضافه کرد: لابی گری و سیاسی کاری زمانی از روند کاری شورا حذف می‌شود که شوراها با حضور افراد متخصص و مسلط به حوزه های مورد نیاز شهری تشکیل شود ضمن اینکه شورا از جایگاه نظارتی نیز به وظیفه خود به درستی عمل خواهد کرد تا راه فراری بری مدیران شهری از پاسخ گویی ایجاد نشود، موضوعی که در گذشته بسیار شاهد آن بودیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.