| کد خبر: 130386 |

دولت تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر کلان‌شهرها را افزایش داد

تین نیوز

هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه 20 اردیبهشت خود که به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شد، با افزایش تسهیلات اختصاص یافته از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر کلان‌شهرها موافقت کرد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیئت وزیران با هدف اجرای هرچه مطلوب‌تر برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها، تسهیلات اختصاص یافته از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر کلان‌شهرها را از مبلغ 22 هزار میلیارد ریال به مبلغ 50 هزار میلیارد ریال افزایش داد.

 

همچنین خریداران مشمول طرح نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات بانکی، تا پایان سال 1396 از شمول آیین نامه رعایت شاخص های مالی در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک های دولتی و نیز شرط عدم بدهی غیرجاری و چک برگشتی مستثنی شدند.

 

هیأت وزیران در این جلسه همچنین کلیات پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان امور اداری و استخدامی کشور درخصوص اصلاح مقررات دهیاری­ ها متضمن ساز و کارهای لازم برای احتساب سنوات خدمت دهیاران برای استخدام در دستگاه ­های دولتی، شهرداری­ ها و تأمین اجتماعی و امنیت شغلی آنان را به تصویب رساند.

 

مقرر شد ظرف مدت 2 ماه جزئیات طرح توسط دستگاه ­های یاد شده به دولت ارایه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.