| کد خبر: 128952 |

طغیان رودخانه «خر رود» موجب جاری شدن سیل در اسفرورین شد

تین نیوز

بارش های شب گذشته و تخریب بند انحرافی و طغیان رودخانه خر رود موجب جاری شدن سیل در محدوده شهر اسفرورین شد و به مزارع و باغات خسارت زد.

 

به گزارش مهر، در پی بارشهای شب گذشته و شایعه تخریب سد نهب و جاری شدن سیل دقایقی قبل با یدالله ملکی معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین و رضا گروسی مدیرکل مدیریت بحران استان گفتگو کرده و موضوع را جویا شدیم.

 

یدالله ملکی در گفتگو با مهر اظهارداشت: درپی تغییر شرایط جوی و بارش های بهاری در روزهای گذشته و احتمال بارش در روزهای آتی با صدور اطلاعیه ای نسبت به طغیان رودخانه ها و احتمال جاری شدن سیل هشدار دادیم تا اهالی و ساکنان محدوده های رودخانه ها از نزدیک شدن به محل های سیلابی خودداری کنند.

 

وی افزود: همچنین یک بند در مسیر رودخانه در محدوده شهر اسفرورین هم ایجاد کرده بودیم که برخی از اهالی برای برداشت آب بیشتر اصرار داشتند که این بند را تخریب کرده و در مواقع بارندگی از آب بیشتری برای سیراب کردن مزارع و باغات خود استفاده کنند که با اصرار از این کار ممانعت کرده بودیم.

 

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: متاسفانه شب گذشته برخی از اهالی با برداشتن این بند به خیال آنکه بتوانند آب بیشتری را استفاده کنند کار اشتباهی کردند و بارش های زیاد موجب جاری شدن سیل در منطقه شده است.

 

ملکی اعلام تخریب سد نهب را تکذیب کرد و گفت: این موضوع صحت ندارد و تنها یکی از بندهای انحرافی توسط اهالی تخریب شده که باید مرمت شود.

 

گروسی: برای جلوگیری از خسارتهای سیل در آماده باش هستیم

رضا گروسی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین هم دقایقی قبل در گفتگو با مهر اظهارداشت: در پی جاری شدن سیل از شب گذشته در محل حضور یافته و امکانات لجستیک خود را بکار گرفته ایم تا از خسارتهای احتمالی جلوگیری کنیم.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه جاری شدن سیل تاکنون به خانه های مردم اسفرورین آسیب نزده و همه تلاش خود را بکار بسته ایم تا از خسارت ها جلوگیری کنیم.

 

گروسی هم تخریب بند انحرافی ایجاد شده در مسیر رودخانه را تایید کرد و گفت: متاسفانه گاهی اوقات اهالی به توصیه های کارشناسی بی توجهی کرده و مسائل را جدی نمی گیرند که در این مورد نیز شدت جاری شدن سیل با حذف این بند انحرافی بیشتر شده است.  

 

وی از اهالی منطقه خواست از نزدیک شدن به مسیر رودخانه ها خودداری کرده و ضمن همکاری با ماموران مدیریت بحران از وارد شدن خسارت های بیشتر جلوگیری کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.