| کد خبر: 127326 |

فرمانداری تکلیف کرایه تاکسی را روشن کند

تین‌نیوز| برخی رانندگان تاکسی در جریان موافقت و مخالفت افزایش کرایه های تاکسی، تورم و افزایش حقوق کارمندان را بهانه ای برای افزایش تصویب نشده کرایه های خود شمردند.

به گزارش حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزایش نرخ کرایه های ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در بخش تاکسیرانی، از جمله موضوعاتی است که همه ساله مدتی را در باید و نباید نهادهای مرتبط سپری می کند.
 
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: در حالی که فرمانداری تهران مخالف افزایش نرخ کرایه تاکسی است، شورای شهر بر افزایش ۱۰ درصدی کرایه تاکسی تاکید دارد.
 
ابوالفضل قناعتی افزود: درصد پیشنهادی شورای شهر برای افزایش نرخ کرایه های تاکسی، با توجه به نرخ تورم در کشور تعیین شده و این موضوع در افزایش نرخ کرایه سایر وسایل نقلیه عمومی نیز لحاظ شده است.
 
وی اظهار داشت: مبلغ افزایش کرایه تاکسی توسط شورای شهر تعیین و پس از آن باید به تایید فرمانداری برسد که در حال حاضر فرمانداری با این افزایش مخالف است.
 
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: پیشنهاد شهرداری برای افزایش نرخ کرایه بیش از ۱۰ درصد بود که پس از پیگیری ما در شورای شهر، نرخ پیشنهادی را کاهش دادیم.
 
رانندگان تاکسی اهالی همین شهرند
افزایش مبلغ کرایه تاکسی باید به گونه ای صورت بگیرد که نه رانندگان تاکسی متضرر شوند و نه مسافران در تامین هزینه رفت و آمد خود با مشکل مواجه شوند.
 
قناعتی گفت: ۸۰ هزار راننده تاکسی در تهران، در حوزه حمل و نقل عمومی مشغول به کار هستند و اصرار ما بر افزایش نرخ کرایه تاکسی به دلیل مورد حمایت قرار دادن رانندگان تاکسی به لحاظ معیشتی است.
 
وی تصریح کرد: مسأله وضعیت معیشت مردم پایتخت نیز برای ما حائز اهمیت است و در افزایش نرخ کرایه تاکسی به این موضوع هم توجه داریم.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی تهران خاطرنشان کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی به میزانی صورت می گیرد که بر اساس سیاست‌های شهرداری و شورای شهر مردم اولویت رفت و آمد خود را در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی قرار دهند.
 
فرمانداری تکلیف نرخ جدید کرایه تاکسی را روشن کند
فرمانداری با افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید مخالف است.
 
قناعتی افزود: طی چند روز گذشته افزایش بهای بلیط و کرایه تردد با اتوبوس و مترو تصویب و اجرایی شده است؛ در حال حاضر تنها موضوع افزایش نرخ کرایه تاکسی مطرح است که آن هم به تأخیر در ارایه مصوبه مورد بحث به فرمانداری مربوط می شود.
 
وی ادامه داد: به طور کلی فرمانداری با افزایش کرایه تاکسی مخالف است و اگر با نرخ پیشنهادی ۱۰ درصدی شورای شهر موافقت نکند، موضوع طبق سنوات گذشته به شورای حل اختلاف سپرده می شود.
 
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: پس از طی این مراحل، هر تصمیمی که شورای حل اختلاف در زمینه تعیین نرخ جدید کرایه های تاکسی لحاظ کند، قابل اجرا و فصل الخطاب خواهد بود.
 
قناعتی اضافه کرد: اگر شورای حل اختلاف هم با افزایش کرایه های تاکسی مخالفت کند، باید محل تأمین افزایش هزینه های رانندگان تاکسیرانی را نیز مشخص و راه حل مناسب ارایه کند.
 
رانندگان متخلف به پیشواز افزایش تصویب نشده رفتند
در جریان موافقت و مخالفت افزایش نرخ کرایه های تاکسی، برخی رانندگان، فرصت پیش آمده را غنیمت شمرده و مسأله تورم و افزایش حقوق کارمندان و کارگران را بهانه‌ای برای به پیشواز رفتن افزایش تصویب نشده قرار می دهند.
 
هر چند تعداد این رانندگان فرصت طلب اندک و محدود است اما نارضایتی شهروندانی را به دنبال دارد که از حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد استفاده می کنند.
 
در کش و قوس اصرار و انکار تصمیم گیرندگان افزایش و یا تثبیت کرایه فعلی برای سال ۹۶، پیش بینی تمهیدات لازم برای سهولت دسترسی و فراهم آوردن رضایت مسافران و رانندگان از جمله مسائل مورد اهمیت است؛ نهادهای مرتبط تصمیمی را اتخاذ کنند که در این میان نه سیخ بسوزد و نه کباب!
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.