| کد خبر: 71541 |

۲۰۰هزار خودرو هر ماه به خاطر عبور از چراغ قرمز جریمه می‌شوند

تین نیوز | مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: به طور متوسط هر ماه تخلف حدود ۲۰۰هزار دستگاه خودرو که در تقاطع‌های تهران از چراغ قرمز عبور می‌کنند، ثبت می‌شود.

ایلوش وزیری با اعلام اینكه ۱۲ سامانه ثبت تخلف خودروهای سنگین در تونل های نیایش، رسالت و توحید و نیز بزرگراه طبقاتی صدر نصب شده، گفت: تعداد تخلفات ورود خودروهای سنگین به تونل های شهری و پل صدر در ۶ ماه گذشته، حدود ۳ هزار مورد بوده و از بیش از یك هزار مورد در اردیبهشت ماه به كمتر از ۳۰۰ مورد در مهر ماه كاهش پیدا كرده است.

وی افزود: ۱۷۵ تقاطع به دوربین های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز مجهز هستند و در ۶ ماه گذشته، تخلف عبور یك میلیون و ۱۶۴ هزار خودرو از چراغ قرمز از طریق این دوربین ها ثبت شده كه نشان دهنده این است كه به طور متوسط هر ماه تخلف حدود ۲۰۰ هزار دستگاه و به صورت دقیق، تخلف ۱۹۴ هزار دستگاه خودرو که در تقاطع های تهران از چراغ قرمز عبور می كنند، ثبت می شود.

وزیری با تاكید بر اینكه تعداد عبور خودروها از چراغ قرمز با حدود ۱۰۰ درصد افزایش از ۱۲۵ هزار مورد در شهریور ماه به ۲۴۴ هزار مورد در مهر ماه افزایش پیدا كرده، ‌اعلام كرد: در تمامی تقاطع هایی كه مجهز به دوربین هستند، برای رانندگان متخلف كه از چراغ عبور می كنند، قبض جریمه یك میلیون ریالی صادر می شود.

مدیر عامل شركت كنترل ترافیک با اشاره به اینكه ۳۹ سامانه ثبت تخلف در پایانه های تاكسیرانی راه اندازی شده كه به دوربین های پلاك خوان و سیستم RFID مجهز هستند، اظهار كرد: در ۶ ماه گذشته، یك میلیون و ۲۹۵ هزار دستگاه خودرو به صورت غیر مجاز وارد پایانه های تاكسیرانی شده اند و به طور متوسط، هر ماه ۲۱۶ هزار دستگاه خودروی شخصی غیر مجاز، وارد پایانه های تاكسیرانی تهران می شوند.

وزیری با بیان اینكه ۲۹ سامانه ثبت تخلف خط اضطرار در پل صدر و تونل های شهری نیایش، امیركبیر، رسالت و توحید، راه اندازی شده و برای خودروهایی كه از این خطوط عبور كنند قبض جریمه صادر می شود، ‌ تصریح كرد: در ۶ ماه گذشته، ۱۲۰ دستگاه خودرو از خطوط اضطرار در بزرگراه طبقاتی صدر و ۴ تونل شهری تهران عبور كرده اند.

وی با تاكید بر اینكه ۱۷ سامانه ثبت تخلف خط ویژه اتوبوس در محورهای رسالت، مولوی، امام علی (ع)، حافظ و ۱۷ شهریور راه اندازی شده و برای خودروهایی كه وارد این خطوط می شوند قبض جریمه صادر می شود، اضافه كرد: علاوه بر این، ۹ سامانه ثبت تخلف تعویض خط نیز در تونل نیایش راه اندازی شده که تخلف خودروهایی كه نسبت به تغییر خط عبوری خود در این تونل اقدام كنند را ثبت می کند.

مدیر عامل شركت كنترل ترافیک شهرداری تهران در پایان با اعلام اینكه ۲۶ سامانه ثبت تخلف تردد شمار (پلاك خوان) در جبهه غربی منطقه ۱۲ راه اندازی شده و ۲۲ سامانه نیز در جبهه شمالی این منطقه در حال راه اندازی است، خاطرنشان كرد: فرآیند عملكرد دوربین های ثبت تخلف، نیازمند تجزیه و تحلیل از منظر مهندسی ترافیک است و لازم است ضمن بررسی چالش های پیش رو، كاربری داده ها و اطلاعات به دست آمده از آن مورد واكاوی قرار بگیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.