| کد خبر: 64963 |

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد:

ایران ۸۰ میلیونی برابر چین و هند یک میلیاردی بنزین مصرف می‌کند

تین نیوز | سخنگوی كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأكید بر این كه كشور ما در زمینه مصرف سوخت همپای كشورهای پر جمعیتی همچون چین و هند قدم بر می‌دارد، گفت: یكی از دلایل این كه ایران 80 میلیونی برابر كشور یك و نیم میلیون نفری چین و كشور یك میلیارد و 200 میلیون نفری هند سوخت مصرف می‌كند، به پر مصرف‌ بودن خودروهای نو و فرسوده بودن خودروهای كهنه باز می‌گردد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، مهرداد بائوج لاهوتی افزود: یكی دیگر از دلایل مصرف بی ‌رویه سوخت به قاچاق سوخت بر می‌گردد كه برای كاهش آن باید نرخ سوخت در كشورمان با توجه به نرخ‌های بین‌المللی قیمت‌گذاری شود.

وی با اشاره به این كه اگر قانون هدفمندی یارانه‌ها به درستی مسیر خود را ادامه می‌داد، مصرف سوخت در كشورمان اصلاح می‌شد، اظهار كرد: با برنامه‌ریزی صحیح می‌توانیم در مصرف سوخت، حداكثر صرفه‌جویی را به عمل آوریم.

لاهوتی با بیان این كه در حال حاضر بسیاری از راننده‌ها به ویژه رانندگان جوان، بی ‌جهت با خودروی خود بی ‌هدف در خیابان‌ها می‌چرخند و به اصطلاح دور دور می­کنند، تصریح كرد: این اقدام در اتلاف بنزین بسیار مؤثر است و گران شدن قیمت سوخت می‌تواند در پایین آوردن ترددهای بی ‌جهت و بی ‌هدف و کاهش مصرف سوخت مؤثر باشد.

وی با اعلام این كه توقع می‌رود مردم ما ثروت‌های خدادادی و منابع غنی كشورمان را به بهترین شكل ممكن مورد استفاده قرار دهند و در مصرف آن صرفه‌جویی كنند، اضافه كرد: خودروهای مستهلك كه مصرف سوخت بالایی دارند، باید از رده خارج شوند.

عضو كمیسیون عمران مجلس در پایان با تأكید بر این كه علاوه بر خودروهای فرسوده، كارخانجات خودروساز دچار فرسودگی شده‌اند و در چند سال گذشته دچار مشكلات مالی فراوانی شده‌اند، خاطرنشان كرد: اگر در اقتصاد حمل و نقل و صنعت خودرو انضباط نداشته باشیم،‌ راه به جایی نخواهیم برد و امیدوارم با تدابیر دولت تدبیر و امید، مسائل و مشكلات این صنعت هرچه زودتر برطرف شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.