| کد خبر: 57844 |

قصد دارند کارآیی شورا را کاهش دهند / وضعیت پولی شدن بزرگراه‌ها

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: اراده‌ و سلیقه‌ای در مجلس وجود دارد که قصد دارد کارآیی و جایگاه شوراها را کاهش دهد.
 
اقبال شاکری در خصوص طرح اصلاحیه قانون استخدامی شهرداری‌های کشور، گفت: در طرح تهیه شده آمده است: «هماهنگی حقوق و دستمزد به شهرداری‌ها با سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور است» و در ادامه این طرح ذکر شده؛ «انجام تمامی امور عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها متمرکز شود».
 
وی ادامه داد: در این صورت شهرداری از یک نهاد غیردولتی خارج شده و به یکی از شرکت‌های اقماری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بدل می‌شود و این بر خلاف قانون اساسی کشور است که در آن تاکید شده کار مردم را باید به مردم سپرد.
 
عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در قوانین توسعه‌ای کشور نیز اداره امور محلی به مردم سپرده شده است، گفت: با بررسی امضا‌کنندگان طرح اولیه، مشخص است هیچ شهر بزرگی این طرح را امضا نکرده است. اعتقاد شخصی من این است که شهرهای کوچک که در آنجا اختلافات میان شورا و نمایندگان بیش از سایر شهرهاست، این طرح را ارائه کردند تا از نظارت شوراها بکاهند.
 
شاکری یادآور شد: این طرح بر خلاف روح قوانین اداره‌کننده کشور است و به ضرر شهرداری‌ها و نفی نظارت شوراها بر امور شهرداری‌هاست و در حال رایزنی با نمایندگان مجلس هستیم که این طرح در صورت مطرح شدن در صحن مجلس رای نیاورد.
 
برگشت لایحه پولی شدن بزرگراه‌ها به شهرداری
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت لایحه اخذ عوارض از برخی از بزرگراه‌های شهر تهران، گفت: این لایحه دوباره به شهرداری و معاونت حمل و نقل برگشت داده شد تا به صورت دقیق‌تر و جامع‌تر به شورا ارائه شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.