| کد خبر: 56250 |

بدهی به شهرداری در بخش مترو فصل مشترک تمامی دولت‌ها است

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از بدهی دولت به شهرداری برای بخش مترو، گفت: هرچند ساخت تونل‌ها و بزرگره‌ها به روان سازی ترافیک کمک کرده، اما اگر این اعتبار برای مترو هزینه می‌شد شاهد ترافیک سنگین خودروهای تک سرنشین در خیابان‌ها نبودیم.
 
محمد دامادی در خصوص وضعیت مترو تهران، گفت: برای صرفه جویی و ساماندهی ترافیک در خیابان‌های پایتخت باید وضعیت مترو بهبود یابد، این در حالی است که با بهبود وضعیت مترو نه تنها شهروندان بلکه تمامی نهادها از دولت تا سازمان‌های کوچک از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.
 
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تهران کانون اداری کشور است، گفت: به دلیل حجم تردد در سطح شهر ضرورت دارد تمهیدات لازم برای توسعه مترو اندیشیده شود.
 
دامادی با اشاره به اینکه استفاده از مترو، صرفه جویی در زمان است، گفت: لازم است تا اعتبارات مورد نیاز مترو در اختیار مدیریت شهری قرار بگیرد، متاسفانه اراده‌ای برای پرداخت اعتبارات مورد نیاز مترو وجود ندارد.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: اعتبار دادن به شهرداری تهران برای مترو، اعتبار دادن به یک فرد نیست بلکه اقدامی در راستای تسهیل امور مردم است، متاسفانه امروزه افراد بسیاری در ترافیک‌های سنگین شهر جان خود را از دست می دهند و این در حالی که این افراد قربانی جناح بندی های سیاسی شده اند.
 
وی با اشاره به عدم پرداخت کمک دولت برای توسعه مترو تهران، گفت: بدهی دولت به شهرداری در بخش مترو فصل مشترک تمامی دولت‌ها است؛ اما با این وجود، شهرداری با اعتبارات محدود توانسته عملکرد نسبتا خوبی را در بخش مترو ارائه کند.
 
عضو کمیسیون عمران در مجلس نهم، با اشاره به اینکه امروزه کارشناسان فنی کشور تکنیک ساخت مترو را دریافت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر با وجود داشتن دانش ساخت مترو حتی می‌توانیم از این دانش خود برای آموزش به سایر کشورها استفاده کنیم.
 
 دامادی با بیان اینکه نیاز ما در ساخت مترو بیشتر از سرعت فعلی است، تصریح کرد: با تزریق اعتبار لازم  می‌توانیم تهران را نجات دهیم.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه امروزه پل‌ها و تونل‌ها و بزرگراه های بسیاری در سطح شهر ساخته شده است، گت: هرچند ساخت تونل‌ها و بزرگره‌ها به روان سازی ترافیک کمک کرده است، اما اگر این هزینه برای مترو و به شکل اساسی تری صورت گرفته بود، شاهد ترافیک سنگین خودروهای تک سرنشین در خیابان‌ها نبودیم.
 
وی افزود: متاسفانه مردم امروز بیشترین زمان خود را در ترافیک سپری می‌کنند، اما در واقع با بردن جمعیت انسانی به زیر زمین نه تنها از بار ترافیکی شهر کاسته می شود بلکه از آلودگی هوا هم جلوگیری می شود.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در صورت وجود خطوط مترو برای آمد ورفت به مجلس از مترو استفاده می کردم، چه بسا که در سال های نخست مجلس نهم با مترو تردد می کردم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.