| کد خبر: 3733 |

در جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران مطرح شد

◄ حقانی: بزرگراه‌های تهران را باید به وضعیت سابق برگرداند / بزرگراه امام علی و یادگارامام، مسیر آب‌های سطحی بودند

تین نیوز | رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: اگر به عنوان یک مدیر شهری تصمیم می گرفتم، همه چیز را در تهران به وضعیت سابق برمی گرداندم، به ویژه بزرگراه ها و خیابان های تهران را که باعث شده آدم ها نتوانند در این شهر نفس بکشند.

به گزارش تین نیوز، محمد حقانی در جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان این مطلب گفت: تصمیمات گذشته نشان می دهد همه چیز در خمت اتومبیل قرار گرفته و آدم ها از یاد رفته اند، در حالی که در یک شهر قرار نیست خودرو به راحتی ویراژ دهد، بلکه باید آدم‌ها بتوانند در شهر زندگی کنند.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر پایتخت در جلسه مشترک خود با مدیران سازمان فاضلاب تهران، در بیان نظر خود درباره گسترش بیشتر سواره راه ها اظهار داشت: امروزه نیاز مدیریت شهری در تهران، بازگشت به طبیعت این شهر است و با وجود این همه خودرو که در سطح شهر تردد می کنند، بزرگراه های متعد نیز با این روش زندگی هماهنگ نیست و دیگر پاسخ نمی دهد.

حقانی ادامه داد: ما باید با طبیعت تهران همراه باشیم، این درست است که در سطح تهران کارهای اساسی زیادی انجام شده ولی تصور می کنم برای احیای طبیعت شهر تهران باید تلاش کنیم.

وی با انتقاد از توسعه معابر تهران که این روزها از ماشین و موتورسیکلت پر شده است، گفت: متاسفانه هر روز دنبال این هستیم که از عرض جوی ها کم کنیم و جهت روان شدن راهبندانی که هر روز سنگین تر می شود، به عرض خیابان ها اضافه کنیم.

حقانی افزود: باید بازگشت به طبیعت تهران را حتی در حد سالانه یک ناحیه، انجام دهیم زیرا اگر بتوانیم بخش کوچکی از شهر، حتی به اندازه یک ناحیه را در یک سال به دامان طبیعت زیبای تهران برگردانیم، دست کم 100 سال دیگر شهر تهران محل زندگی می شود. در گذشته متاسفانه فقط به دنبال حرکت سریع و راحت ماشین ها در تهران بودیم و این نگاه باعث شد پیاده روهای ما هم به خیابان تبدیل شود.
 
باران هایی که شهر را تعطیل می کند
این عضو شورا همچنین درباره باران‌ها و آب‌های سطحی تهران یادآور شد: متاسفانه در روزهای بارانی، شهر جای تردد نیست زیرا با کوچک ترین باران، خیابان ها اسیر راهبندان می شود.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان این که مشکلات روزهای بارانی تهران  ریشه در مدیریت شهری دارد، تصریح کرد: اگر برای مدیریت آب های سطحی، شهر را دست میرآب های قدیم می دادیم بهتر عمل می کردند تا چیزی که الان موجود است.

وی ادامه داد: معلوم نیست چرا در تقاطع یک خیابان، حتی یک جوی طراحی نشده که آب نهر مقابل در نهر پایین‌دست این تقاطع وارد شود؟ یعنی می شود گفت این شهر مطالعه ندارد و بی حساب و کتاب عمل شده و این مشکل از گذشته تا اکنون وجود دارد.

مسیرهای  آبرو به پارکینگ تبدیل شده‌اند

حقانی با اشاره به رودهای سطح شهر تهران خاطرنشان کرد: از ابتدا با پوشاندن روی رودها در سطح شهر مخالف بودم. ولی اکنون می بینیم شهرداری مناطق به راحتی بخشی از نهر و جوی سطح شهر را برای عریض کردن خیابان ها اختصاص می دهد و در کنار آن هم 3 تابلو توقف ممنوع و حمل با جرثقیل می زند اما کسی توجه نمی کند و مسیرهای آبرو در تهران، پارکینگ خودروها شده.

رئیس کمیته محیط زیست افزود: وقتی از شهرداری در این زمینه سوال پرسیده می شود کسی جواب منطقی نمی دهد، مانند زمانی که از شهرداری منطقه 3 علت پوشاندن نهر بلوار شهرزاد پرسیده شد و پاسخ این بود "چون آب در این قسمت بو می دهد". سوال بنده این است "چرا به جای این که جلوی بوگرفتن آب را بگیرید، مردم را از دیدن آن محروم می کنید؟"

بزرگراه امام علی(ع) و یادگار، زمانی رودخانه بودند

وی همچنین پیشنهاد کرد بخشی از بزرگراه های شمالی ـ جنوبی تهران که در گذشته رودخانه و مسیل بوده، به عبور آب های سطحی اختصاص یابد.

حقانی یادآور شد: بزرگراه های امام علی(ع) و یادگار امام، در گذشته نهر و مسیل بوده اند و بد نیست مدیران شهری، بخشی از این بزرگراه ها را برای عبور آب های سطحی اختصاص دهند تا مردم با دیدن آب روان، روحیه تازه ای پیدا کنند. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جوان 0 0

    این حرفها در حد یک عضو شورای شهر تهران نیست. و اصلا برای من که یک جوان تحصیلکرده هستم مفهوم نیست. فکر میکنم ایشون در حین گفتن این حرفها حالت عادی نداشته اند. خدا انشاء الله همه مریضها را شفا بدهد آمین