| کد خبر: 261875 |

◄ تراموای تهران به سرنوش مونوریل قم دچار می شود؟

ظرفیت تراموا محدود است و فضای شهری هم اجازه نمی دهد که خطوط زیادی داشته باشیم و بتوانیم بهره وری مناسبی از این شیوه حمل و نقل داشته باشیم.

تین نیوز

قرار است تراموا در مسیر تهران پارس به آزادی ساخته شود. مطالعات صورت گرفته و عضو شورای شهر تهران می گوید در جلسه هم اندیشی روز سه شنبه 28 شهریورماه در خصوص ساخت تراموا تصمیم گیری شده است. این درحالی است که بسیاری از کارشناسان تراموارا برای تهران مناسب نمی دانند.

به گزارش تین نیوز، شهردار تهران هفته گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تراموا الگوی حمل و نقلی پیشرو است و در دنیا به ویژه دنیای غرب به آن تکیه می شود گفت: مطالعات احداث تراموا از نیمه اول دهه ۹۰ آغاز شده بود و پس از بررسی ها سه محور ترمینال شرق به تهرانسر، پونک به خاوران و جنت آباد به لویزان برای این کار انتخاب شده است.

زاکانی همچنین گفت که رشد تراموا در کشورهای پیشرفته به سرعت در حال افزایش است و جزء حمل و نقل پاک به شمار می رود.

دراین رابطه سید مجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در شبکه اجتماعی خود نوشت: امروز ‎تراموا بعنوان یک مد متداول در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا، یکی از مدهای اصلی در سامانه چندوجهی حمل و نقل همگانی شهری است.️ تصمیم گیری درخصوص بکارگیری این سامانه هم اگر با ‎رویکرد کارشناسی و با لحاظ همه مزایا و معایب باشد، حتماً منجر به بهترین نتیجه برای ‎تهران عزیز خواهد شد.

تراموای تهران

هرمز ذاکری، کارشناس حمل و نقل ترافیک در این باره به میزان گفته است: باتوجه به اینکه در حاشیه شهر تهران مناطق مسکونی زیادی وجود دارد و باید با جابه جایی سریع تعداد زیادی از مسافرانی که محل کارشان در کلانشهر تهران است از شهر هایی نظیر اسلامشهر و ورامین به پایتخت بیایند و در آنجا از انبوه برهایی نظیر مترو، اتوبوس بی آر تی و سایر اتوبوس ها استفاده کنند؛ معمولا تراموا برای داخل کلانشهر مناسب نیست چرا که ظرفیت تراموا محدود است و فضای شهری هم اجازه نمی دهد که خطوط زیادی داشته باشیم تا میزان جابه جایی مسافر با حمل و نقل عمومی بالا برود و بتوانیم بهره وری مناسبی از این شیوه حمل و نقل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شاید پیش بینی هایی صورت گرفته که این طرح بتواند بهره وری مناسبی داشته باشد، ادامه داد: معمولا اینگونه است که تراموا برای حاشیه شهر، شهر ها و شهرک های اطراف کلانشهر ها البته نه با فاصله بسیار زیاد و برای جمعیتی که می خواهند به حاشیه شهر های بزرگ برسند و از آنجا به حمل و نقل عمومی منتقل شوند، مناسب است؛ البته باید جزئیات طرح بررسی شود و سپس در این خصوص اظهار نظر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایرانی 0 0

    تراموا می تواند جانشین بی آر تی و تاکسی های خطی در معابر شهری تهران باشد. بهترین نوع آنهم ، ریل سوم یا تک ریل است که نیاز به روش برق از بالا ندارد.سامانه معابر تهران در همه جا تراموا پذیر نیست ، مثلا نواحی پر شیب و بسیار متراکم مرکزی، ولی بعنوان مکمل مترو می تواند از تردد اتوبوسها و خودروهای تک سرنشین بکاهد.اینکه فقط به حاشیه اختصاص داشته باشد ، غیر کارشناسی و غیر منطقی است ! همچنین با کاهش موتور سیکلتها و سامان یافتن هوشمند چراغهای ترافیک می توان سامانه تراموا در ۱۵ منطقه شهرداری تهران را با سرعت بالا راه اندازی نمود که هزینه اش از متروسازی کمتر و گزینه یابی مسیری اش انعطاف پذیر از مترو است.