| کد خبر: 257620 |

خطوط ویژه اتوبوس در تهران افزایش می یابد؟

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بر لزوم ایجاد جذابیت سفر با حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس تاکید کرد.

تین نیوز

جعفر تشکری هاشمی، درباره لزوم ایجاد جذابیت سفر با حمل و نقل عمومی، گفت: اینکه یک اتوبوس با بیش از ۵۰ مسافر در ترافیک خودروهای عبوری بماند درست نیست؛ چرا که یک اتوبوس که وسیله حمل و نقل عمومی است و تعداد افرادی که در آن هستند چندین برابر یک خودروی شخصی است، با این روش باید همانند خودروهای تک سرنشین در ترافیک بماند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شرایط مساوی خودروهای حمل و نقل عمومی با خودروهای شخصی سبب شده که استفاده از حمل و نقل عمومی جذابیتی برای مردم نداشته باشد، افزود: با مجموعه حمل و نقل شهرداری تهران صحبت کردیم که مسیرهای تردد ویژه را توسعه دهند تا اتوبوس ها در ترافیک خودروها متوقف نشوند.

وی با بیان اینکه توسعه خطوط ویژه برای اتوبوس ها، راندمان کاری را افزایش داده و موجب رضایتمندی شهروندان می شود و همین مسئله موجب افزایش جذابیت سفر با حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس می شود، گفت: راه اندازی خطوط علاوه بر اینکه سرعت حمل و نقل عمومی را افزایش می دهد، توجیه اقتصادی نیز دارد و مسافران بیشتری توسط شبکه حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس جابجا می شوند و از هر جهت که به این موضوع نگاه کنیم مطلوبیت ایجاد می شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه الزاما نباید مدل خطوط بی آر تی را برای ایجاد مسیر ویژه دنبال کرد، ادامه داد: در حال حاضر به خیابان های شهر که نگاه می کنیم در دو طرف خیابان فضای پارک حاشیه ای در اختیار خودروهای شخصی است در حالیکه می توان در مسیرهای پرتردد و با تراکم بالای خودروی شخصی، یک لاین پارک حاشیه ای را به مسیر ویژه اتوبوس تبدیل کرد و همچون اتفاقی که در خیابان بهشتی رخ داده با حذف یک طرف پارک حاشیه ای، مسیر را به حرکت اتوبوس اختصاص می دهیم. البته دقت داشته باشید که تنها ایجاد یک خط ویژه نمی تواند بطور کامل اثربخش باشد؛ بلکه باید شبکه سیستم حمل و نقل سریع ایجاد کرد یعنی خط ویژه اتوبوس ما در نقاطی به شبکه مترو نیز متصل باشد و اتوبوس هایی که در این مسیر استفاده می شوند نیز با کمترین توقع مسیر خود را ادامه دهند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران  در پاسخ به این سوال که آیا درست است که برخی کارشناسان معتقدند، ایجاد خط ویژه در یک سمت خیابان به اقتصاد مغازه دارها در همان سمت خیابان لطمه وارد می کند؟ گفت: این تصور که اگر خیابان ها در اختیار خودروهای شخصی باشند، رونق اقتصادی ایجاد می شود یک نگاه جانب دارانه است. چرا که روزانه میلیون ها نفر در تهران سفر می کنند و این افراد حق بیشتری از خودروسواران شخصی دارند و ما تنها پیشنهاد دادیم که یک لاین پارک حاشیه ای را برای افزایش سفر با حمل و نقل عمومی به خط ویژه اختصاص دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.