| کد خبر: 256455 |

توضیح شهرداری: سازه‌ های ناایمن بازار گل مهرآباد جمع آوری شد

روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ در خصوص جمع آوری سازه های ناایمن بازار گل مهرآباد توضیحاتی را ارائه کرد.

تین نیوز

روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ در خصوص جمع آوری سازه های ناایمن بازار گل مهرآباد توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، در پی انتشار اخباری مبنی بر تخریب «بازار گل و گیاه مهرآباد» در منطقه ۹ توسط عوامل شهرداری، روابط عمومی شهرداری این منطقه در خصوص جمع آوری این بازار و سازه های ناایمن آن توضیحاتی ارائه کرد.

در این توضیحات آمده است که با حکم قضایی از فعالیت یکی از مجموعه های ناایمن در غرب پایتخت با توجه به تخلفات متعدد، سازه های غیرمجاز، خطرآفرین و عدم توجه به اخطاریه های صادره جلوگیری شد چرا که یکی از ماموریت های شهرداری نظارت بر ایمنی اماکن و تامین سلامت شهروندان است.

بنا بر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۹،  یکی از مجموعه های ناایمن در منطقه ۹ پس از طی مراحل قانونی و برای حفظ جان شهروندان متوقف شد؛ ملک مذکور متعلق به یکی از شرکت های دولتی بوده که طی قراردادی با بخش خصوصی در سنوات گذشته به صورت بازار گل و گیاه بهره برداری می شد، اما به علت ساخت و ساز ناایمن و غیرمجاز و گسترش فضا به صورت غیراصولی به دستور مقام قضایی از فعالیت این مجموعه جلوگیری به عمل آمد.

در ادامه این توضیحات عنوان شد که علی رغم اخطارهای متعدد بابت رفع خطر ملک، متاسفانه اقدامی در این خصوص صورت نگرفت. با توجه به اینکه استمرار فعالیت این مجموعه برای غرفه داران و سایر شهروندان مخاطرات جانی و مالی به دنبال داشته، طبق دستور قضایی و با همراهی ضابطین قضایی و عوامل اجرایی شهرداری منطقه ۹ نسبت به جمع آوری سازه های ناایمن و جلوگیری از فعالیت این مجموعه اقدام شد.

روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ همچنین اعلام کرد؛ شهرداری برابر مفاد قرارداد حق ممانعت از فعالیت بازار را در صورت نقض تعهدات قراردادی داشته است که در همین راستا، شهرداری چندین نوبت نسبت به استقرار نیوجرسی در ورودی ملک اقدام کرد که توسط عوامل بازار جابه جا و حتی به شهرداری برگردانده نشده است. پیش تر به دفعات اخطار به بهره بردار و غرفه داران داده شده و برای بار دوم است که دستور قضایی اخذ شده است. در مرتبه نخست، عوامل اجرایی شهرداری از سوی عوامل بهره بردار و صاحبان غرف مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و ۲ نفر از عوامل شهربان ناحیه ۲ نیز از ناحیه سر دچار جراحت شدند و پرونده در محاکم قضایی مطرح و در حال رسیدگی است. شرکت توسعه ملی هم به عنوان مالک زمین، تصرف غاصبانه بهره بردار را ثابت و حکم خلع ید از مرجع قضایی اخذ کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.