| کد خبر: 251307 |

برقی سازی موتورسیکلت ها و پیک های موتوری وظیفه شهرداری ها و وزارت صمت است

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در قانون هوای پاک شهرداری ها و وزارت صمت مکلف شده اند نسبت به برقی سازی موتورسیکلت های کار و پیک موتوری اقدام کنند.

تین نیوز

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در قانون هوای پاک شهرداری ها و وزارت صمت مکلف شده اند نسبت به برقی سازی موتورسیکلت های کار و پیک موتوری اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا؛ سازمان حفاظت محیط زیست، داریوش گل علیزاده روز سه شنبه در حاشیه نمایشگاه ارائه موتورسیکلت ها و اتوبوس های برقی به مناسبت هفته هوای پاک( ۲۴ تا ۲۹ دی) که با حضور علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این سازمان برگزار شد، افزود: با توجه به نقش وسایل نقلیه موتوری با سوخت فسیلی و بنزینی در تشدید آلودگی هوا و نیز فرسودگی بیش از ۹۰ درصد موتورسیکلت های در حال تردد، توسعه بکارگیری موتورسیکلت های برقی به ویژه در کلانشهرها می تواند باعث کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد موتورسیکلت ها شود.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر، توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری با اولویت اتوبوس و تاکسی های برقی، هیبرید و گازسوز در کلانشهرها موجب بهبود کیفیت هوا در این شهرها می شود که این موضوع نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم و اهتمام مراجع ذیربط (وزارت کشور و شهرداری ها) برای توسعه ناوگان حمل و نقل پاک است.

گل علیزاده درباره برگزاری نمایشگاه موتورسیکلت ها و اتوبوس های برقی گفت: به مناسبت هفته هوای پاک نمایشگاه ارائه موتورسیکلت ها و نیز اتوبوس های برقی که با همکاری شرکت های داخلی تولید شده اند، در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

وی تصریح کرد: در قراردادی با شهرداری ها مقرر شده است که از این اتوبوس ها در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور استفاده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.