| کد خبر: 248948 |

نوسازی اتوبوس‌ و ون‌های پایتخت با تکیه بر تولید داخل/ ایجاد ایستگاه‌های اشتراکی حمل و نقل عمومی

شهردار تهران بر لزوم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ون‌های پایتخت با تکیه بر توان تولید کنندگان داخلی تاکید کرد.

تین نیوز

شهردار تهران بر لزوم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ون های پایتخت با تکیه بر توان تولید کنندگان داخلی تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  علیرضا زاکانی در آئین رونمایی از تاکسی ون های جدید شهرداری تهران، گفت: شنبه های خود را با نام امید و افتخار یکی پس از دیگری پشت سر می گذاریم و دوشنبه ها را نیز با نام قرار خدمت به شناخت ظرفیت های مناطق اختصاص داده ایم.

وی افزود: تلاش مدیریت شهری گره گشایی از زندگی مردم است. این ایام که پر آشوب است از دشمن انتظاری نداریم. چرا که تنها دشمنی می بینیم. مانند حشره ای که روی زخم می نشیند. به دنبال زخم ها و شکاف هاست. امروز دشمن یعنی آمریکا بخشی از اروپا، غده سرطانی اسرائیل و عربستان همه فکر کردند که انتقام از اسلام، رهبری و مردم عزیز بگیرند؛ اما عملا مثل همه سنوات گذشته تیرشان به سنگ خورده و ما نیز به این موضوع به عنوان فرصتی نگاه می کنیم که به زخم ها بپردازیم. در حقیقت این دشمنی باعث شد که متوجه شویم زیر پوست شهر چه خبر است؟ و نسبت به ارتقاء سطح خدمت رسانی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر هدف آنها این است که ایران اسلامی را تجزیه کنند ما باید وحدت داشته باشیم و نسبت به نوکری هموطن خود به عنوان یک افتخار نگاه کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه در حال توسعه ناوگان مترو هستیم، افزود: ما در حال حاضر به ۲۵۰۰ واگن برای هفت خط مترو نیاز داریم؛ اما در حال حاضر به صورت کلی ۱۵۰۰ واگن داریم که ۲۰۰ واگن از رده خارج شده و مابقی نیز نیاز به اورهال دارند. همچنین ۲۱۰ خط اتوبوسرانی داریم که در هنگام تحویل مسئولیت ۲۲۲۵ اتوبوس فعال داشتیم. این در حالیست که در سند جامع حمل و نقل ۹۰۰۰ اتوبوس پیش بینی شده بود که تا سقف معین شده، فاصله معناداری وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید از الگوهای دیگر همانند تراموا و توسعه اتوبوسرانی و بازنگری خطوط اتوبوسرانی بهره بگیریم و از دیزل به سمت گازسوز و در مرحله بعد به سمت اتوبوس های برقی حرکت کنیم و شهر را به عنوان مجموعه ای پاک معرفی کنیم. امیدواریم ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای امسال داشته باشیم و اولویت نگاه به تولید داخل است؛ اما معتقدیم اگر کسری وجود داشت از خارج وارد کنیم. اتفاقی که در هنگام کرونا و تولید واکسن برای گشایش مجبور به واردات شدیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن قدردانی از اهتمام دولت سیزدهم برای کمک به نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی گفت: ما نیز باید از همه ظرفیت های خود برای این نوسازی بهره بگیریم. در حوزه حمل و نقل سبک ۷۲ هزار تاکسی و ۶۰۰۰ ون وجود دارد که در حال حاضر فعال هستند. ما قول گرفته ایم به سمت ون های برقی برویم و نسبت به ایجاد ایستگاه های اشتراکی نیز به زودی اقداماتی را انجام خواهیم داد. باید به حمل و نقل عمومی ترکیبی برسیم که افراد بتوانند حق انتخاب داشته باشند و این کار در دستور کار قرار گرفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.