| کد خبر: 246738 |

افزایش تعداد اتوبوس های پایتخت پیش از بازگشایی مدارس

معاون شهردار تهران در حاشیه آیین بدرقه کاروان اعزامی اتوبوس های خادم الحسین(ع) از افزایش اتوبوس های درون شهری تهران پیش از بازگشایی مراکز آموزشی خبر داد.

تین نیوز

معاون شهردار تهران در حاشیه آیین بدرقه کاروان اعزامی اتوبوس های خادم الحسین(ع) از افزایش اتوبوس های درون شهری تهران پیش از بازگشایی مراکز آموزشی خبر داد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید مجتبی شفیعی در پاسخ به سوالی درباره تامین اتوبوس های جدید برای ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: ما برنامه های مختلفی را در قرارگاه حمل و نقل عمومی و پاک درخصوص تامین اتوبوس برای شهر تهران دنبال می کنیم. قرار است تعدادی اتوبوس از محل قرارداد وزارت کشور به شهرداری تهران تحویل داده شود که زمان شروع اجرای این قرارداد، امروز است و وزارت کشور متعهد شده که تا پایان سال جاری ۹۰۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران تحویل بدهد.

وی درخصوص نحوه تامین اتوبوس های جدید افزود: وزارت کشور دو پروژه تحویل اتوبوس را دنبال می کند. یکی قرارداد با یکی از کارخانه های داخلی است که ۹۰۰ دستگاه سهم تهران است و امروز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از این قرارداد به شهرهای مختلف کشور تحویل داده می شود و پروژه دیگر از محل تولیدات ایران خودرو دیزل است که جمعا ۳۵۰ دستگاه خواهد بود و سهم شهرداری تهران از این تعداد به زودی مشخص خواهد شد. 

شفیعی بیان کرد: علاوه بر آن، پروژه های مختلف دیگری برای تامین اتوبوس از طریق بخش خصوصی و نیز اُوِرهال اتوبوسهای متوقف شده در حال انجام است و بنا به دستور شهردار تهران ۲۲۰ میلیارد تومان برای تعمیرات، اورهال و پرداخت بدهی شرکت واحد اتوبوسرانی به شرکت های خصوصی اختصاص یافته است و در نظر داریم تا قبل از بازگشایی مراکز آموزشی و افزایش حجم ترافیک در سطح شهر بتوانیم ۵۵۰ دستگاه اتوبوس به شبکه حمل و نقل عمومی تهران اضافه کنیم. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص برنامه های این معاونت برای استقبال از مهر و کنترل ترافیک ناشی از بازگشایی مراکز آموزشی گفت: برای مهرماه و بازگشایی مراکز آموزشی، برنامه های زیادی درخصوص کنترل ترافیک انجام خواهد شد ودیروز هم در استانداری در این خصوص جلسه داشتیم. 

وی تصریح کرد: در حوزه مدیریت عرضه ی حمل و نقل، یک سری اقدامات انجام شده و در حوزه مدیریت تقاضا دیروز مصوبه خوبی را شورای ترافیک استان تهران تصویب کرد و پیشنهاد شد ساعت کاری ادارات منعطف باشد که در صورت نهایی شدن، این طرح برای اولین بار در کشور اجرا خواهد شد.

شفیعی افزود: اگر این طرح اجرا شود، در طول مهرماه کارکنان اداری می توانند در بازه زمانی دو تا سه ساعت به انتخاب خودشان کارشان را در ساعت مدنظر خود شروع کنند. این طرح، شیوه مدرنی است که مطالعات زیادی روی آن صورت گرفته است و در کنار آن، پیشنهاد ۲۰ درصد دورکاری برای مشاغل اداری مطرح شد که به تصویب شورای ترافیک استان رسید. 

معاون شهردار تهران با بیان این که علاوه بر اتوبوسرانی، در حوزه مترو و سرویس مدارس نیز اقدامات متنوعی را برنامه ریزی کرده ایم افزود: در حوزه ایمن سازی فضاهای اطراف مراکز آموزشی نیاز بود که بسیاری از تجهیزات ایمنی ترافیک در محیط اطراف مدارس ترمیم و نصب شود که این کار از سوی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در حال انجام است. هم چنین محتواهای آموزشی و فرهنگ سازی در این زمینه در حال تدوین و ارائه است. 

شفیعی با بیان این که درخصوص تاکسی و مترو هم در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی اقدامات مختلفی پیش بینی شده است، افزود: در حوزه مترو ما امکان خرید واگن جدید را نداشتیم اما تعدادی واگن را تعمیر کرده و به ناوگان مترو اضافه کردیم. پیش بینی شده که در ساعات اوج تقاضا به صورت اضطراری سرفاصله اعزام قطارها را کاهش بدهیم.

وی گفت: به شهردار محترم پیشنهاد داده ایم که سفرهای دانش آموزی و دانشجویی در ۲۰ روز اول مهرماه با مترو به صورت رایگان باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.