| کد خبر: 236924 |

◄ توضیحات زاکانی درباره خبر اهدای ۲ قطار به قمی‌ها

شهردار تهران در خصوص انتشار اخباری مبنی بر اهدای دو رام قطار از سوی شهرداری تهران به قمی‌ها واکنش نشان داد.

تین نیوز

علیرضا زاکانی صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که دولت به تعهدات خود در حوزه مترو چه زمانی عمل می‌کند، گفت: آنچه که مشهود و قابل افتخار است این‌ است که دولت در راستای بالابردن سطح خدماتش به طور مستقیم و غیرمستقیم عمل می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شهردار تهران با بیان این‌که عقب ماندگی‌هایی در سال‌های گذشته در حوزه اتوبوس و مترو به وجود آمده که می‌بینید دولت در راستای جبران آن در بخش اتوبوسرانی تلاش کرده است، اظهار کرد: در مورد مترو که مورد سوال شما است نیز قطعا این انتخاب تکرار می‌شود.

زاکانی با بیان این‌که ما امروز با فرسودگی بسیار سنگینی در بحث حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس مواجه هستیم، تصریح کرد: تهران تنها ۲۲۲۰ اتوبوس در مدار خدمت دارد که در ۲۱۰ خط ارائه خدمت می‌کند.

وی با بیان این‌که یک ماه و نیم قبل قرارداد خرید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس منعقد شد که امروز در فاز اول ۱۱۰ اتوبوس وارد مدار شد و تا هفته‌های آینده ۶۵ اتوبوس دیگر وارد می‌شود، اظهار کرد: وزیر کشور قول داده ۱۲۰۰ اتوبوس از محل تهاتر نفت به تهران بدهد و تعهداتش در زمینه‌ اورهال را نیز به ۲۰۰۰ دستگاه افزایش داد که امکان خوبی است.

شهردار تهران با بیان این‌که ۷۰۰ دستگاه اتوبوس نیز متوقف شده‌اند، گفت: با همکاری‌های انجام گرفته مخازن سوخت این اتوبوس‌ها تامین شده و ۳۰۰ اتوبوس طی هفته‌های آینده وارد ناوگان می‌شود اما در این میان ۴۰۰ دستگاه علاوه بر نصب مخزن نیاز به بازسازی دارند.

وی با بیان این‌که به دنبال آن هستیم که به روزهای اوج برسیم، اظهار کرد: همزمان به سمت به کارگیری‌ اتوبوس‌های برقی می‌رویم تا تهران را به سمت شهر پاک سوق دهیم.

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر وعده‌اش به قمی‌ها برای اهدای دو رام قطار تصریح کرد: ما در راستای همکاری با سایر کلانشهرها در قالب دبیرخانه کلانشهرها فعالیت می‌کنیم و قرار شد این دو رام قطار به صورت امانی برای تست گرم در اختیار قم قرار گیرد، چرا که اگر بحث واگذاری بود نیاز به مجوز شورا هستیم. اما در قالب دبیرخانه کلانشهرها با سایر کلانشهرها همکاری می‌کنیم و به تازگی معاون حمل و نقل عنوان کرده که استان البرز نیز چنین درخواستی داشته و به او گفته‌ام که از کمک به سایر کلانشهرها دریغ نمی‌کنیم، اما این دو رام قطار به صورت امانی به قم داده می‌شود و مجددا به تهران برمی‌گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهرام 0 0

    آقاي زاكاني شهردار قم هستند؟