| کد خبر: 236148 |

◄ طرح "بهبود وضعیت حمل و نقل پایتخت" بررسی می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ارائه و بررسی طرح بهبود وضعیت حمل و نقل شهر تهران با بازگشایی مدارس خبر داد.

تین نیوز

سید مجتبی شفیعی در حاشیه برگزاری شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران از بررسی طرح بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: امروز طرح دو فوریتی آن به صحن شورا ارائه شد این طرح درباره پیش بینی‌های لازم برای ایام بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی است و روز گذشته توسط کمیسیون به معاونت ارائه شد منتهی اجرای تعدادی از موارد این طرح نیاز به اصلاح بودجه و تأمین منابع ملی داشت و وظایف کلانی را برعهده شهرداری تهران می‌گذاشت که باید منابع لازم پیش‌بینی می‌شد. همچنین نیاز به هماهنگی‌های بیشتر با کمیسوین برنامه و بودجه شورا داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: اعضای شورا تصمیم گرفتند که یک هفته دیگر روی جزییات این طرح کار شود تا با دقت بیشتری به تصویب برسد. بخشی از ماهیت این طرح اقدامات روتینی است که سالانه برای ایام بازگشایی مدارس توسط معاونت حمل و نقل انجام می‌شود. باتوجه به اینکه طی دوسال گذشته این اقدامات انجام نشده ممکن است که پروژه‌های امسال سنگین تر باشد.

وی ادامه داد: موارد دیگری درباره افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در مدهای مختلف است که نیاز به کاهش سر فاصله زمانی، افزایش ناوگان مترو و اتوبوسرانی دارد.

معاون شهردار تهران ضمن اشاره به فرسودگی شدید ناوگان حمل و نقل عمومی، عنوان کرد: افزایش ظرفیت ناوگان نیاز به هزینه بالاتری دارد که باید اصلاحاتی در بودجه صورت گیرد. برای انجام طرح مذکور باید تعدادی اتوبوس اورهال و خریداری شود. خریداری واگن دوسال زمان می‌برد. بنابراین باید واگن‌ها اورهال شوند. همچنین ظرفیت ناوگانی که نیاز به اورهال دارند باید بررسی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.