| کد خبر: 235793 |

◄ زاکانی: اولویت شهرداری توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت است

شهردار تهران با تأکید بر توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت، از دو مجموعه اتوبوسرانی و تاکسیرانی بازدید کرده و در جریان امور قرار گرفت.

تین نیوز

علیرضا زاکانی در نخستین برنامه‌های بازدید خود از مجموعه‌های شهرداری تهران، اولویت را به موضوع حمل و نقل عمومی داد و از دو مجموعه اتوبوسرانی و تاکسیرانی تهران بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در اولین بازدید که از شرکت اتوبوسرانی شهر تهران بود سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گزارشاتی از وضعیت فعلی ناوگان اتوبوسرانی به زاکانی ارائه دادند و گفته‌های خود را در قالب پیشنهادات در حوزه نوسازی، تعمیرات و توسعه ناوگان اتوبوسرانی و همچنین حل مشکلات رانندگان بخش خصوصی و عمومی به پایان رساندند.

شهردار تهران در همین راستا دستور تزریق منابع مالی نقدی به منظور تحویل ۹۰ دستگاه اتوبوس از ۱۷۵ دستگاه را صادر کرد که به این ترتیب ۹۰ دستگاه اتوبوس تا پایان مهرماه امسال تحویل شهرداری شده و همچنین ۸۵ دستگاه اتوبوس دیگر حداکثر تا دو ماه آینده وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد.

یکی دیگر از دستورات مهم شهردار تهران موضوع اورهال (تعمیرات اساسی) و فعال سازی ناوگان فرسوده در بخش خصوصی و ملکی بود.

دستور حل مشکل مخازن گاز ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز

همچنین زاکانی در این جلسه دستور داد تا به صورت ضربتی و از طریق تأمین منابع مالی، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوزی که به علت مشکلات مخازن گاز فعالیت شان متوقف شده حداکثر تا پایان امسال وارد ناوگان اتوبوسرانی شوند.

شهردار تهران این وعده را داد که با پایان محدودیت‌های کرونایی و برگشت زندگی به شرایط عادی، تعداد اتوبوس‌های ناوگان از ۲۱۰۰ دستگاه به ۳۵۰۰ دستگاه اتوبوس افزایش یابد و شهروندان نگرانی بابت کمبود اتوبوس نداشته باشند. 

او در این جلسه به ارتقاء کیفیت خدمات ناوگان یعنی کیفیت اتوبوس‌ها، زمان بندی، خدمات الکترونیکی و ... اشاره کرده و درخصوص ارائه بسته خدمات حمایتی و رفاهی کارکنان و رانندگان شرکت واحد و بخش خصوصی که از سوی معاونت حمل و نقل پیشنهاد شده بود، دستوراتی داد.

زاکانی در ادامه با پیشنهاد شارژ مبلغی به حساب رانندگان اتوبوسرانی که سختی‌های بسیاری را در شرایط کرونایی متحمل شدند، موافقت کرد تا بنابر این دستور این مبلغ در ماه جاری به حساب رانندگان بخش عمومی و خصوصی واریز شود.

استفاده از ظرفیت تاکسی‌های هیبریدی

شهردار تهران همچنین از سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز بازدید کرد. محمد روشنی در ابتدا گزارشی از عملکرد ناوگان تاکسیرانی و مشکلات متعدد رانندگان تاکسیرانی به شهردار تهران ارائه داد.

زاکانی در این جلسه که با حضور مدیران تاکسیرانی برگزار شده بود بر ضرورت توجه به معیشت، سلامت و امنیت شغلی رانندگان تاکسی تأکید کرد و گفت شهرداری باید به سمتی حرکت کند که رانندگان مشکلات اینچنینی نداشته باشند.

او همچنین به موضوع امنیت شغلی رانندگان و موضوعات مرتبط با بیمه و بازنشستگی آن‌ها اشاره کرد و بر رفع مشکل بیمه 3000 راننده تاکسی تأکید کرد.

شهردار تهران در این جلسه به نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده که جزو برنامه‌های امسال شهرداری تهران است اشاره کرد و دستور پیگیری برای تزریق منابع مالی لازم را صادر کرد.

 زاکانی در ادامه به ارتقاء کیفیت ناوگان تاکسیرانی و استفاده از تاکسی‌های هیبریدی تأکید کرد و از رایزنی با نهادهایی برای استفاده از این ظرفیت خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.