| کد خبر: 231203 |

احداث سه زیرگذر در حریم خط‌آهن تهران-اهواز عملیاتی شد

احداث سه زیرگذر سواره‌رو در حریم خط آهن تهران -اهواز صبح امروز /چهارشنبه/ در آیینی با حضور شهردار تهران در منطقه ۱۷ و در حوالی ایستگاه مترو زمزم پایتخت عملیاتی شد.

تین نیوز

احداث سه زیرگذر سواره‌رو در حریم خط آهن تهران -اهواز صبح امروز /چهارشنبه/ در آیینی با حضور شهردار تهران در منطقه ۱۷ و در حوالی ایستگاه مترو زمزم پایتخت عملیاتی شد.

به گزارش تین نیوز، شهردار منطقه ۱۷ در حاشیه مراسم کلنگ زنی احداث یان زیرگذرها به خبرنگار ایرنا گفت: تلاش مدیریت شهری رسیدگی به نیازهای واقعی و نگهداشت مستمر شهر به بهترین نحو است که در این بین، تسهیل تردد ایمن شهروندان یکی از وظائف ذاتی و ضروری دست اندرکاران مدیریت شهری به حساب می آید.

داود لطفی افزود: تامین دسترسی مناسب بین شمال و جنوب خط راه آهن که از مطالبات به حق شهروندان محلات جنوبی منطقه به ویژه شهروندان ساکن در اطراف خط راه آهن مسیر تهران - اهواز بود و از سالیان گذشته مد نظر مدیریت شهری قرار داشت، اکنون با توجه به تعاملاتی که با مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران بعمل آمده، قابل اجرا شد.

وی ادامه داد: پس از جلسات و مذاکرات متعدد با مسئولان راه آهن، مجوز احداث سه دهانه زیرگذر در محدوده جغرافیایی منطقه ۱۷ بدست آمد که کلنگ احداث این سه زیرگذر امروز با حضور شهردار تهران انجام می شود.

شهردار منطقه ۱۷ درخصوص این طرح ها نیز گفت: حداقل عرض مفید این زیرگذرها پنج متر در عمق هفت متر، با ارتفاع مفید ۵.۵ متر است و تمامی خودروهای سبک و سنگین، به خصوص خودروهای آتش نشانی و اتوبوس توان عبور از آن را خواهند داشت.

به گفته وی، باتوجه به اینکه در ۲ زیرگذر غیر استاندارد موجود در این مسیر آبروهایی بود که در سال های دور تنها برای عبور خودروهای سواری بازگشایی شدند، با راه اندازی این زیرگذرها ضمن کاهش زمان امداد رسانی خودروهای امدادی و آتش نشانی، امکان تردد برای خودروهای سنگین از جمله اتوبوس که از ارتفاع بیشتری برخوردار هستند فراهم می شود و همچنین شهروندان محلات جنوبی مسیرخط ریلی راه آهن تهران - اهواز از نعمت دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی و خطوط اتوبوسرانی نیز بهره مند می شوند.

لطفی خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته اولین زیرگذر که در محله مقدم قرار دارد در بهمن ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اولویت بندی و مطالعات صورت گرفته توسط کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷، احداث زیرگذر شرقی در محله گلچین در نوبت اول اجرا قرار دارد و انجام فعالیت عمرانی ۲ زیر گذر دیگر در اولویت بعدی قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۷ شهر تهران به نوعی ورودی جنوب غربی پایتخت محسوب و از شمال و شمال غرب به مناطق ۱۰ و ۹ که حدفاصل آنها خیابان قزوین تا سه راه آذری متصل می شود.

این منطقه از جنوب و جنوب شرقی به منطقه ۱۹ و پادگان قلعه مرغی پارک ولایت کنونی که حدفاصل آن خیابان زمزم است قرار دارد و از سمت شرق به مناطق ۱۱ و ۱۶ که حدفاصل آنها بزرگراه نواب‌ صفوی، بلوار چراغی مستقل می شود.

منطقه ۱۷ همچنین از سمت غرب به منطقه ۱۸ که حدفاصل آن‌ بزرگراه ایت الله سعیدی و یافت آباد است محدود می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.