| کد خبر: 230116 |

بهره برداری از «سامانه هوشمند محیط زیست شهر تهران»

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از بهره برداری از «سامانه هوشمند محیط زیست و داشبورد توسعه پایدار» در آخرین روز هفته زمین خبر داد و آنرا ابزار کلیدی در مدیریت شهر به شمار آورد.

تین نیوز

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از بهره برداری از «سامانه هوشمند محیط زیست و داشبورد توسعه پایدار» در آخرین روز هفته زمین خبر داد و آنرا ابزار کلیدی در مدیریت شهر به شمار آورد.

به گزارش تین نیوز، شینا انصاری مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفت و گو با خبرگزاری مهر، از بهره برداری از «سامانه هوشمند محیط زیست و داشبورد توسعه پایدار» در آخرین روز هفته زمین خبر داد و گفت: سیستم‌های تصمیم‌گیری و تصمیم سازی داده محور بر خط و چند پارامتری از مهمترین ابزارهای کلیدی در مدیریت شهری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در شهر تهران با حجم قابل توجه بارگذاری و فعل و انفعالات شهری، مدیریت و پایش محیط زیست بیش از پیش نیازمند سامانه‌های هوشمند مبتنی بر داده است.

انصاری ادامه داد: بر این اساس در مواجهه با انتشار بوی نامطبوع شهر تهران به عنوان یکی از چالش‌های زیست محیطی نیازمند واکنش در شرایط اضطراری، سیستم پایش هوشمند و یکپارچه چند پارامتری محیط زیست به‌عنوان یکی از اولویت‌های اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار و به عنوان یکی از پروژه‌های سطح الف برنامه تهران هوشمند در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه در فاز اول، با همکاری رصدخانه شهر تهران، اطلاعات اطلس یکپارچه محیط زیست شهر تهران با بارگذاری نقشه‌های تحلیلی و جامع بر روی پلتفرم رصدخانه شهرداری تهران در قالب سامانه هوشمند محیط زیست شهر تهران انجام شده است. گفت: این سامانه قابلیت اتصال به همه بانک‌های اطلاعاتی در دسترس در شهرداری تهران و خارج از آن را دارد.

وی ادامه داد: این موضوع امکان تجزیه و تحلیل در زمان کمتر با دقت بالاتر و در ابعاد وسیع‌تری را ایجاد خواهد کرد.

انصاری اظهار داشت: از سوی دیگر با طراحی فرم‌های آماری و اطلاعاتی بر روی سامانه تحلیل آمار و اطلاعات، امکان ارزیابی وضعیت عملکردی مناطق ۲۲ گانه در حوزه محیط زیست بر روی سامانه هوشمند محیط زیست شهر تهران وجود دارد. بر اساس برنامه، این سامانه در فاز بعد با طراحی مدل جانمایی و نوع حسگرها به شبکه سنسوری برداشت اطلاعات محیطی متصل می‌شود تا امکان برداشت، و تحلیل اطلاعات به صورت بر خط امکانپذیر شود.

به گفته وی در حوزه توسعه پایدار با توجه به شرح وظیفه مصوب اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در ارزیابی روند توسعه پایدار در شهرداری تهران، با همکاری رصدخانه شهر تهران‌، داشبورد هوشمند توسعه پایدار شهر تهران مبتنی بر محورهای توسعه پایدار شهری ایجاد شده است که امکان رصد وضعیت و ارزیابی روند توسعه پایدار شهری را به مدیران سطوح مختلف در حوزه توسعه پایدار را خواهد داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.