| کد خبر: 228057 |

ساخت مسیر دوچرخه از باغ گیاه شناسی تا مترو ایران خودرو

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ تهران از ساخت مسیر دوچرخه‌ای به طول ۳۷۰۰ متر از درب شرقی باغ گیاه شناسی تا مترو ایران خودرو خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ تهران از ساخت مسیر دوچرخه‌ای به طول ۳۷۰۰ متر از درب شرقی باغ گیاه شناسی تا مترو ایران خودرو خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مریم نخعی‌پور، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ تهران ضمن اعلام خبر آغاز عملیات عمرانی ساخت مسیر دوچرخه باغ گیاه شناسی - مترو ایران خودرو، توضیح داد: این مسیر از درب شرقی باغ گیاه شناسی که به عنوان یکی از اماکن تفریحی بزرگ در منطقه ۲۲ شناخته می‌شود، شروع و از مسیرهای خیابان هشتم، محله سرو آزاد، بلوار گیاه شناسی، خیابان هجدهم، بلوار آیت الله تهرانی، خیابان سلامت، میدان پارالمپیک عبور می‌کند و در انتها به مترو ایران خودرو ختم می‌شود.

او ضمن اشاره به طول ۳ هزار و ۷۰۰ متری این مسیر دوچرخه، گفت: تاییدیه‌های مسیر دوچرخه باغ گیاه شناسی - مترو ایران خودرو در اوایل سال ۱۳۹۹ اخذ شد. پس از برگزاری مناقصه و اعلام شرکت پیمانکار برنده، عملیات اجرایی آن طی چند روز اخیر از محدوده خیابان هشتم و بلوار گیاه شناسی آغاز شد.

نخعی‌پور با بیان اینکه عرض این مسیر دوچرخه برابر با دو و نیم متر (عرض استاندرد) است، اضافه کرد: این مسیرهای دوچرخه جهت بسترسازی، ترویج سفرهای غیرموتوری، توسعه و بهبود مسیرهای دوچرخه و ایجاد شبکه‌ای یکپارچه جهت دوچرخه سواری در سطح منطقه ۲۲ تهران (طبق اسناد بالادستی) اجرا می‌شوند. تمامی مسیرهای دوچرخه از نوع تفکیک شده از مسیر سواره رو و پیاده رو هستند و به صورت اصلاح هندسی این کار انجام می‌شود.

به گزارش شهر؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ تهران در پایان ضمن اعلام در دستور کار قراردادن اتصال تمامی ایستگاه‌های مترو در منطقه ۲۲ به مراکز جاذب سفر در محدوده، گفت: پس از این پروژه نیز اتصال باغ گیاه شناسی به مترو وردآورد در دستور کار مطالعاتی قرار دارد که در سال آینده عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.