| کد خبر: 228017 |

۱۰۱۴ ملک شهرداری تهران باید تخلیه و بازپس‌گیری شود

دبیرخانه کمیسیون بررسی و واگذاری املاک بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری تهران اعلام کرد: یکهزار و ۱۴ ملک متعلق به شهرداری که در سال‌های گذشته بدون اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهر تهران به اشخاص و نهادها واگذار شده‌اند، باید تخلیه و بازپس‌گیری شود.

تین نیوز

دبیرخانه کمیسیون بررسی و واگذاری املاک بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری تهران اعلام کرد: یکهزار و ۱۴ ملک متعلق به شهرداری که در سال‌های گذشته بدون اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهر تهران به اشخاص و نهادها واگذار شده‌اند، باید تخلیه و بازپس‌گیری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نهمین جلسه کمیسیون بررسی و واگذاری املاک بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری برگزار شد و اعضا در آن به تصمیم‌گیری درباره باقی‌مانده واگذاری‌های پیشین و چند درخواست جدید پرداختند.

بر اساس گزارشی که دبیرخانه کمیسیون در این جلسه ارائه کرد، تاکنون درباره همه واگذاری‌های دوره پیشین که تاکنون احصاء شده‌اند، بررسی و تصمیم‌گیری صورت گرفته است و در عین حال جست‌وجو برای یافتن موارد احتمالی دیگری که واگذاری به صورت غیرقانونی صورت گرفته باشد، همچنان ادامه دارد.

طبق آخرین جمع‌بندی موارد تصمیم‌گیری شده، یکهزار و ۱۴ ملک متعلق به شهرداری که در سال‌های گذشته بدون اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهر تهران در اختیار اشخاص، نهادها و ارگان‌ها، موسسات فرهنگی و خیریه و ... قرار داشتند، باید تخلیه و بازپس‌گیری شود که این کار برای بخشی از این تعداد به سرانجام رسیده و اقدامات اجرایی یا قضایی در خصوص بقیه موارد نیز در جریان است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران که ریاست این کمیسیون را برعهده دارد، در این جلسه از تلاش‌های اخیر سازمان املاک و مستغلات برای تسریع در تخلیه املاک شهرداری که برخلاف ضوابط در تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارند، تقدیر کرد و خواستار پیگیری بیشتر برای احقاق حقوق شهروندان و شهرداری تهران شد.

محمدرضا جوادی یگانه تاکید کرد: مطابق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری، بهره‌برداری عام‌المنفعه از امکانات شهرداری به نفع همه شهروندان است، نه استفاده اختصاصی و شخصی یا گروهی، بر این مبنا هر موردی که از این قانون انحراف داشته باشد و مصداق استفاده از ملک شهرداری برای انتفاع عمومی نباشد، از جمله واگذاری‌هایی که در دوره پیشین صورت گرفته و با این قاعده کلی مطابقت نداشته است، باید پس گرفته شود.

براساس این گزارش، کمیسیون بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری در نهمین جلسه خود مقرر کرد که با توجه به اینکه تصمیم‌گیری شورای شهر درباره لایحه تعیین تکلیف املاک و اموال غیرمنقول به طول انجامیده است، موضوع واگذاری ۱۵ زمین و ملک متعلق به شهرداری برای ساخت بیمارستان، همراه‌سرا و دیگر موارد عام‌المنفعه که آماده ساخت و اقدام توسط خیرین هستند، به صورت جداگانه و با قید فوریت برای شورا ارسال شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.