| کد خبر: 226808 |

کرونا ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مترو کاست

مشاور شهردار تهران با اشاره به اینکه کرونا ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مترو و اتوبوسرانی کاسته است، گفت: برنامه‌های کم هزینه و پر بازده در کنار برقراری انضباط مالی، راز اداره آرام و ارزان شهر در این شرایط است.

تین نیوز

مشاور شهردار تهران با اشاره به اینکه کرونا ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مترو و اتوبوسرانی کاسته است، گفت: برنامه‌های کم هزینه و پر بازده در کنار برقراری انضباط مالی، راز اداره آرام و ارزان شهر در این شرایط است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، غلامحسین محمدی، مشاور شهردار تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره اداره شهر تهران اظهار داشت: اداره آرام و ارزان شهر در دوران تحریم و کرونا اگر با داده های درآمد و هزینه سنجیده شود، بی شک دستاورد بزرگ است.

 وی افزود: تهران با چه سیاستی با وجود کاهش ۸۰ درصد درآمد نسبت به ۱۰ سال پیش و افزایش شدید تورم با کمترین حاشیه نه تنها اداره می‌شود بلکه بی وقفه در حال توسعه و نوسازی است؟

 مشاور شهردار تهران ادامه داد: در یک دهه گذشته سیاست توقف شهر فروشی در کنار آثار معیشتی تحریم بر زندگی مردم که سبب کاهش پرداخت عوارض قانونی شده، درآمد عمومی شهرداری را با تنگنا مواجه کرده است علاوه بر این کرونا ماهانه فقط ۱۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مترو و اتوبوسرانی کاسته است.

مشاور شهردار تهران خاطرنشان کرد: کاهش ارزش پول ملی و افزایش هزینه‌ها در سازمان‌ها یعنی بحران، اما در شهرداری تهران با وجود تداوم خدمات با کیفیت قابل قبول، این تهدید به عنوان فرصتی برای کاهش ۵۰ درصد از هزینه‌های نگهداشت شهر و حذف مخارج هنگفت غیر ضرور و اولویت بخشی به پروژه‌های ضروری در شهر استفاده شد.

محمدی تصریح کرد: اولویت‌دهی به پروژه های نیمه تمام حمل و نقل عمومی، زیرساخت‌های بحران و کنترل سیلاب، پروژه‌های محلی، خدمات شهری و اجتماعی و به طور خلاصه برنامه‌های کم هزینه و پر بازده در کنار برقراری انضباط مالی برخورد با فساد و دریافت مطالبات شهرداری راز اداره آرام و ارزان شهر در این شرایط است.

به گزارش فارس، موضوع توقف شهرفروشی از رویکردهای شورای پنجم و شهرداری تهران بوده که این موضوع با حاشیه‌های مختلفی مواجه شده و حتی در برخی نظرسنجی‌ها تهرانی‌ها در شرایط کرونا موافق شهر فروشی به جای پرداخت عوارض بوده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.