| کد خبر: 225569 |

توسعه موتورهای برقی با ایجاد مرکز نوآوری حمل و نقل

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایجاد مرکز نوآوری حمل ونقل پیشرفته با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد.

تین نیوز

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایجاد مرکز نوآوری حمل ونقل پیشرفته با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش تین نیوز، مهدی همتی مقدم درگفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی تفاهم نامه منعقد شده فی مابین شهرداری تهران و معاونت علمی ریاست جمهوری، مرکز نوآوری حمل ونقل  پیشرفته برای رسیدن به اهداف توسعه حمل ونقل پاک راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه نمایندگان دو طرف در کمیته راهبری تعیین شدند تا بر روند اجرایی شدن اهداف نظارت کنند، افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری حدود ۱۵ میلیارد تومان آورده داشته و شهرداری نیز در حوزه غیرنقد و در راستای تسهیل گری امور در این مرکز همکاری می کنند.

همتی با تاکید بر اینکه خروجی مرکز نوآوری حمل ونقل پیشرفته، توسعه فناوری موتوربرقی با مدل سوآپ است، تشریح کرد: جامعه هدف ما در توسعه موتورسیکلت های برقی، موتورهای پیک هستند که پیمایش این موتورها بالا و حدود ۱۰۰ کیلومتر در روز است و این در حالی است که شارژ موتورهای برقی بعد از پیمودن ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه برای شارژ مجدد باطری های موتور چند ساعت توقف لازم است، افزود: این توقف چندساعته برای شارژ مجدد باطری موتورها، به کسب و کار پیک های موتوری ضربه وارد می کند و برهمین اساس "مدل سواپ" پیش بینی شده است.

همتی در تشریح این مدل افزود: در این مدل جایگاه های تعویض باطری مانند پمپ های بنزین در سطح شهر تعبیه می شود و راکبان موتور به جای شارژ باطری، باطری خالی را با باطری شارژ شده تعویض می‌کنند که این مدل در سایر کشورها با موفقیت اجرا شده و می‌توان از آنها الگو گرفت.

وی افزود: امید است بتوانیم با این روش تا سال آینده به صورت پایلوت حداقل ۱۰ هزار موتور سیکلت برقی در سطح شهر به صورت فعال داشته باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.