| کد خبر: 190452 |

معاون حمل‌ونقل و ترافیک پاسخ داد:

◄ درآمد طرح ترافیک سال گذشته، صرف چه چیزی شد؟

نشست خبری معاون حمل‌ونقل و ترافیک با اصحاب رسانه به منظور تشریح جزییات آغاز طرح محدوده کنترل آلودگی هوا یا زود و فرد سابق، از ابتدای تیرماه سال جاری، برگزار شد.

تین نیوز

نشست خبری معاون حمل‌ونقل و ترافیک با اصحاب رسانه به منظور تشریح جزییات آغاز طرح محدوده کنترل آلودگی هوا یا زود و فرد سابق، از ابتدای تیرماه سال جاری، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سید محسن پورسید آقایی با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد اجرای موفق مرحله اول طرح ترافیک بودیم، گفت: این موفقیت باعث شد تا در صدد اجرای مرحله بعید طرح ترافیک باشیم.

وی در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه طرح ترافیک جدید در ابتدای اجرا با ابهامات زیادی شروع شد، افزود: اشخاص در شروع هر کار جدیدی به دیده ابهام نگاه می‌کنند، اما طرح ترافیک جدید آغاز و به کار خود ادامه داد و با پیشرفت کار همه قانع شدند که طرح ثابت ۳۸ ساله باید جای خود را به طرح جدید و هوشمند بدهد.

پورسید آقایی با تأکید بر اینکه، قدرت به‌کارگیری سامانه هوشمند کنترل محدوده طرح ترافیک که پا به پای شهرهای پیشرفته جهان در تهران نیز بکار گرفته می‌شود، مورد تائید کاربران قرار گرفت تصریح کرد: سال گذشته کمترین اعتراض در زمینه پرداخت‌های مالی  به طرح ترافیک صورت گرفت و شکایات کمی در این خصوص به معاونت حمل‌ونقل رسید.

پورسید آقایی گفت: پس از اجرای طرح جدید شاهد کاهش ترافیک 22 درصدی در محدوده مرکزی شهر تهران بودیم و همین موفقیت‌ها باعث شد گام دوم طرح ترافیک را اجرایی کنیم و طرح زوج و فرد که 14 سال اجرایی می‌شد و در کنترل آلودگی هوا بی‌تأثیر شده بود را براساس مطالعات تطبیقی سایر کشورها تغییر داده و طرح محدوده کنترل آلودگی هوا را در شورای ترافیک با اکثریت آراء به تصویب رساندیم. پیش از این در طرح زوج و فرد، خودروهای فرد ۲۶ روز و خودروهای زوج ۳۶ روز امکان تردد داشتند که در طرح جدید بدون توجه به پلاک، 20 روز اجازه تردد در این محدوده را خواهند داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برای استفاده از این معافیت 20 روزه باید شهروندان در سامانه «تهران من» ثبت نام کنند که در حال حاضر یک میلیون خودرو ثبت نام کرده در حالی که تهران ۴ میلیون خودرو دارد و پیش بینی ما این است که دو میلیون خودرو در محدوده کنترل طرح ترافیک تردد کنند که این نیاز به اطلاع رسانی کافی دارد.

پورسید آقایی با تأکید بر این‌که در طرح جدید دیگر پلاک خودرو ملاک نیست، گفت: دیگر بین خودروهای زوج و فرد تبعیضی وجود ندارد و عملاً پلاک فروشی با اجرای طرح جدید تمام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، افزود: در سال 98 طرح ترافیک در پنجشنبه‌ها اجرایی نخواهد شد اما محدوده آلودگی هوا در این روز به اجرا گذاشته خواهد شد و اگر خودرویی در این روز وارد این محدوده شود از 20 روز تردد رایگان آن کسر خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر افرادی که در شهر تردد کردند، حسابشان شارژ نداشت تا 30 روز مجاز هستند که بدهی خودشان را پرداخت کنند و نیز می‌توانند در سامانه تهران من این کار را انجام داده و هم از طریق نرم افزارهای تلفن همراه این کار را انجام دهند.

پورسید اقایی در ادامه سخنان خود در این نشست، افزود: اقدامات عملیاتی پارک حاشیه‌ای در منطقه دو شهرداری  صورت گرفته و دوره آموزشی آن نیز انجام شده است و خوشبختانه امروز می‌توان اعلام کرد که از شنبه اول تیرماه این طرح عملیاتی و اجرا خواهد شد.

معاون شهردار تهران، ابراز داشت: معابری که شرایط پارک حاشیه‌ای داشته اند شناسایی کرده ایم و از شنبه اول تیرماه هر خودرویی که در آنجا پارک کنند برای مالک پیامکی ارسال می‌شود که عوارض پارک خودرو در آن پیامک اعلام می‌شود و فرد می‌توانند از طریق سامانه تهران من نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند.

به گفته پورسیداقایی، درآمد وصولی از عوارض طرح ترافیک سال گذشته، 296 میلیارد تومان بود که از این محل، ۱۳ دستگاه اتوبوس دو کابین خریداری شد که انشااله فردا از آنها رونمایی می‌شود و بخش مهمی از این مبلغ به مترو برای توسعه ساخت داده شد و بخش دیگری از آن به بهره برداری مترو برای خرید قطعات یدکی و بخشی هم به اتوبوسرانی برای بازسازی ناوگان پرداخت شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.