| کد خبر: 184682 |

◄ تبدیل خیابان ولی‌عصر به نماد ارتقا فرهنگی پایتخت

معاون فنی زیبا سازی شهر تهران از تبدیل خیابان ولی ‌عصر (عج)به نماد ارتقای فرهنگی پایتخت خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی زیبا سازی شهر تهران از تبدیل خیابان ولی ‌عصر (عج)به نماد ارتقای فرهنگی پایتخت خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان زیبا سازی شهر تهران، یاسر جعفری با اشاره به آغاز فعالیت بزرگترین نوروزگاه پایتخت در خیابان ولی عصر گفت: برگزاری نخستین نوروزگاه شهر تهران در سال گذشته در بلوار کشاورز تجربه خوبی بود که بسیار مورد استقبال شهروندان تهرانی و گردشگران قرار گرفت. به همین دلیل امسال سازمان زیباسازی شهرداری تهران تصمیم گرفت تا بزرگترین نوروزگاه پایتخت را در خیابان تاریخی، فرهنگی و هنری ولی عصر برگزار کند.

وی با بیان اینکه برپایی نوروزگاه‌ها باعث توسعه فضاهای شهری و ارتقا بخشی به رویدادها می‌شود،اظهارکرد: تجربه سال گذشته در برپایی نوروزگاه بلوار کشاورز این امکان را فراهم آورد تا با برنامه‌ریزی فضایی با رویکرد اجرای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و مفرح امکان توسعه و ارتقای فرهنگی شهری در پایتخت فراهم شود.

معاون سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه ورود سازمان به ارتقای کیفی فضاهای عمومی پایتخت همچنین ساماندهی خیابان ولی عصر - که در اولویت برنامه‌های این مجموعه قرار گرفت - باعث شد تا بزرگترین نوروزگاه شهر تهران طراحی و اجرا شود،گفت: در کنار برگزاری نوروزگاه در خیابان تاریخی و فرهنگی ولی عصر، سازمان زیباسازی برنامه‌های دیگری را نیز با هدف ارتقای فضاهای عمومی واقع در این معبر در نظر گرفته بود که از جمله می‌توان به ساماندهی میدان راه آهن به عنوان یکی از پلازاهای مهم شهری از آن نام برد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا ساماندهی میدان تجریش از سوی سازمان زیبا سازی در سال ۹۸ اجرایی شود.

جعفری در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های کمی و کیفی سازمان زیباسازی در محور خیابان ولی عصر گفت: ساماندهی مبلمان این خیابان، ترمیم سنگ‌فرش مسیرهای پیاده همچنین ساماندهی مسیرهای پیاده روی در خیابان ولیعصر برنامه‌های دیگری است که امسال در این محور تاریخی، فرهنگی و هنری اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه خیابان ولی عصر به عنوان یکی از خیابان‌های اصلی شهر تهران و یک مقصد گردشگری محسوب می‌شود، تاکید کرد: یکی از دلایلی که سازمان زیباسازی این خیابان برای برگزاری بزرگترین نوروزگاه پایتخت انتخاب کرد، این بود تا نگاه شهروندان به این محور تاریخی و فرهنگی بیشتر از گذشته جلب شود.

معاون فنی سازمان زیبا سازی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تاکید شورای شهر به افزایش پلازاهای شهری در پایتخت گفت: طبق مصوباتی که در سال‌های اخیر توسط شورای شهر تهران به تصویب رسیده است، شهرداری تهران ملزم شده است تا در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران یک پلازای شهری برای ایجاد و توسعه تعاملات اجتماعی شهروندان ایجاد شود. به همین دلیل دومین گام سازمان زیبا سازی در محور خیابان ولی عصر خواناسازی و ساماندهی چهار پلازای شهری میدان راه آهن، خیابان برادران مظفر و مجموعه باغ فردوس در مناطق ۱۱،۶ و یک بود.

به گفته وی انتخاب این فضاهای شهری با هدف تمرکز بیشتر شهروندان و گردشگران در محور خیابان ولی عصرهمچنین تاکید بر توسعه فضاهای شهری بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.