| کد خبر: 180214 |

◄ پاسخ حناچی به درخواست شهروندان: چشم! با اتوبوس هم تردد می‌کنم

سه‌شنبه این هفته هم پیروز حناچی، شهردار تهران مانند سه‌شنبه‌های دیگر بدون استفاده از خودرو شخصی و این‌بار با استفاده از دوچرخه به محل کار خود رفت.

تین نیوز

سه‌شنبه این هفته هم پیروز حناچی، شهردار تهران مانند سه‌شنبه‌های دیگر بدون استفاده از خودرو شخصی و این‌بار با استفاده از دوچرخه به محل کار خود رفت.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، حناچی در مسیر رفتن به شهرداری در میدان ولیعصر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: اگر به وضعیت سلامتی مردم تهران نگاهی بی اندازید می‌بینید که وضعیت خوبی نیست.

او بابیان اینکه دیابت نوع 2، فشارخون و ... سلامتی مردم تهران را تهدید می‌کند، گفت: 70 درصد آلودگی هوای تهران، مربوط به وسایل نقلیه شخصی است و می‌بینید که برای ارتقاء سلامتی مردم راهی به‌غیراز کنار گذاشتن خودروی شخصی نداریم و باید استفاده از حمل‌ونقل عمومی و پیاده‌روی و ... در دستورکار مردم قرار گیرد.

حناچی در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر گرانی دوچرخه گفت: الان تولیدکنندگان دوچرخه پای‌کار آمدند و ما نیز باید کمک کنیم که دوچرخه‌های باطری‌دار با قیمت پایین‌تر ارائه شود و با شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این خصوص مذاکره کردیم؛ اما راهش این است که این دوچرخه‌ها در ایران تولید شود و تکنولوژی‌اش به داخل کشور بیاید.

او افزود: باطری دوچرخه در ایران تولیدش آغازشده اما فراگیر نیست و ما باید به سمت استفاده از دوچرخه‌های عادی، برقی و موتوربرقی به‌جای استفاده از موتورهای کاربراتوری که میزان آلایندگی‌شان بالاست برویم و آنها را جایگزین کنیم.

حناچی در پاسخ به سؤالی مبنی‌براینکه آیا شهرداری یارانه خرید دوچرخه می‌دهد نیز گفت: به شکل یارانه نه؛ اما باید تلاش کنیم که دوچرخه‌ ارزان به دست مردم برسد که یا به شکل کرایه‌ای خواهد بود و یا در ایستگاه‌های شهرداری خواهد بود که توسط بخش‌خصوصی راه‌اندازی می‌شود و سعی می‌کنیم قیمت تمام‌شده که به دست مردم می‌رسد کاهش یابد.

او در پاسخ به درخواست شهروندی برای تردد با اتوبوس اظهارکرد: ما سه‌هزار دستگاه اتوبوس کم داریم و ولی چشم با اتوبوس هم تردد می‌کنم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.