| کد خبر: 179373 |

◄ حناچی: آتش‌نشانی به 200 ساختمان بالای 12طبقه دسترسی ندارد

در مواقع حساس بروز حوادث و بحران‌ها آتش‌نشانی تهران از بین 900 ساختمان بالای 12 طبقه امکان دسترسی به حدود 200 ساختمان را ندارد. پیروز حناچی، شهردار تهران بابیان این مسئله گفت: ما سعی می‌کنیم که از تجربیات حوادث مختلف استفاده کنیم کما این‌که از تجربه‌ی ساختمان پلاسکو در مدیریت حادثه حریق در ساختمان وزارت نیرو استفاده بسیاری کردیم.

تین نیوز

در مواقع حساس بروز حوادث و بحران‌ها آتش‌نشانی تهران از بین 900 ساختمان بالای 12 طبقه امکان دسترسی به حدود 200 ساختمان را ندارد.

پیروز حناچی، شهردار تهران بابیان این مسئله گفت: ما سعی می‌کنیم که از تجربیات حوادث مختلف استفاده کنیم کما این‌که از تجربه‌ی ساختمان پلاسکو در مدیریت حادثه حریق در ساختمان وزارت نیرو استفاده بسیاری کردیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، حناچی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان آتش‌نشانی و بسیج شهرداری تهران، در دفتر مرکزی آتش‌نشانی تهران برگزار شد به حوادثی که تهران را تهدید می‌کند اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت آموزش شهروندان گفت: در سازمان‌های هوشمند نیروها آموزش‌دیده‌اند و آنان می‌توانند که در زمان حادثه بدون هیچ پشتیبانی در منطقه حاضرشده و اقدامات خود را انجام دهند. این درحالی است که یکی از اصلی‌ترین مشکلات مابعد از وقوع حادثه به تجمع مردم در اطراف محل وقوع است که در این خصوص باید فرهنگ‌سازی و اقدامات لازم انجام شود.

شهردار تهران با بیان اینکه پشتیبانی از امداد گران در زمان بحران یکی از معضلات اصلی است گفت: تجربیات جهانی نشان می‌دهد که اگر حادثه‌ای در منطقه‌ای رخ دهد سبب انسداد شریان‌های اصلی شده و منطقه حالت نظامی به خود می‌گیرد.

حناچی از نبود نقشه برخی از ساختمان‌ها بخصوص ساختمان‌های قدیمی در شهر انتقاد کرد و گفت:  نبود این نقشه‌ها در زمان بحران و حادثه مشکلات بزرگی ایجاد می‌کند به‌ویژه آنکه در زمان بحران باید اتاق فکری با حضور معماران و طراحان ساختمان تشکیل‌شده و این موارد بررسی شود.

او با اشاره به وقوع زلزله احتمالی در تهران خاطرنشان کرد: فرض کنیم اگر در ساعتی که اکثر شهروندان در خانه‌های خود هستند زلزله شدیدی در شهر رخ دهد. آن‌وقت چه اتفاقی می‌افتد. در همین زمینه یک گروه از کشور ژاپن در اواسط دهه 70 تحقیقاتی را انجام داده و نقاط آسیب‌پذیر نیز مشخص شد.

حناچی از نشت گاز و حوادث ثانوی زلزله ابراز نگرانی کرد و گفت: برخی گمان می‌کنند که در زمان زلزله تنها آوار و خرابی ساختمان‌ها حادثه‌ساز است درحالی‌که نشت گاز بسیار مهم‌تر است. اگر ما شبکه گاز هوشمند نداشته باشیم ممکن است در شهر انفجارهایی رخ دهد کما این‌که مواردی از آن درگذشته در برخی از نقاط جهان نیز رخ‌داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.