| کد خبر: 178422 |

◄ خرید 13 اتوبوس با درآمد طرح ترافیک امسال

با درآمد طرح‌ترافیک امسال ۱۳ اتوبوس جدید خریداری‌شده است.

تین نیوز

با درآمد طرح‌ترافیک امسال ۱۳ اتوبوس جدید خریداری‌شده است.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: از این محل به یارانه بلیت اتوبوس و مترو نیز کمک شده است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، پورسیدآقایی در جمع خبرنگاران با اشاره به درآمد حاصل از طرح‌ترافیک گفت: همچنین به خطوط ۶ و ۷ مترو نیز کمک‌هایی شده است و درخصوص هزینه کرد درآمدها، سیستم حسابرسی شورا و شهرداری نظارت کامل دارند.

او در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص نظارت شهرداری بر تاکسی‌های اینترنتی گفت: ابزارهای فشار و قدرتی وجود دارد که نگذارد این شرکت‌های اینترنتی تحت کنترل و نظارت شهرداری قرار بگیرند. تاکنون دو بار این موضوع در دستورکار شورای‌عالی ترافیک قرارگرفته که هر دو بار از دستورکار خارج‌شده است؛ اما ما براساس مقررات به‌دنبال نظارت بر فعالیت این شرکت‌ها هستیم و به‌زودی روند قانونی نظارت را اجرایی می‌کنیم.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران درخصوص نرخ متفاوت پارکینگ‌های عمومی گفت: پارکینگ‌های داخل شهر تهران دودسته هستند، برخی زیر نظر شهرداری بوده و برخی شخصی هستند. پارکینگ‌های شهرداری موظف به رعایت نرخ‌های مصوب هستند و در غیر این‌صورت با آنها برخورد می‌شود.

پورسیدآقایی در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص حذف محدوده زوج و فرد گفت: از سال گذشته در شورای ترافیک تهران این موضوع پیگیری می‌شد و مصوب شد در سال ۹۷ مطالعات تکمیلی در منطقه زوج و فرد انجام شود و اگر این گزارش به تأیید شورای ترافیک تهران رسید، درخصوص لغو محدود زوج و فرد تصمیم‌گیری شود.

او افزود: این مطالعات انجام شد و نتیجه آن این بود که میزان آلودگی هوا در محدوده زوج و فرد با اعمال محدودیت‌ها کاهش نداشته است. این موضوع در دنیا نیز تجربه‌شده است. هر طرح مبتنی بر محدودیت در کوتاه‌مدت باعث کاهش آلودگی هوا شده؛ اما در بلندمدت آلودگی دوباره به محدوده برگشته و حتی بیش از گذشته شده است، زیرا شهروندان سعی می‌کنند با خرید ماشین‌های ارزان‌قیمت با هر دو پلاک در محدوده تردد کنند، بنابراین براساس نتیجه مطالعات، شورای ترافیک تهران درخصوص محدوده زوج و فرد تصمیم‌گیری می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.