| کد خبر: 172313 |

◄ محدودیت تردد کامیون‌های پخش کالا در دو هفته ابتدایی مهرماه

تردد کامیون‌های توزیع کالا در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح ممنوع است. ضمن اینکه درحال تدوین مابقی اقدامات ضد ترافیکی مهرماه هستیم.

تین نیوز

در دو هفته ابتدای مهرماه تردد کامیون‌های توزیع کالا در تهران با محدودیت همراه است.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: تردد کامیون‌های توزیع کالا در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح ممنوع است. ضمن اینکه درحال تدوین مابقی اقدامات ضد ترافیکی مهرماه هستیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، پورسیدآقایی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران بابیان این‌که شاهد هستیم افرادی از طرح ترافیک آژانس‌ها استفاده می‌کنند که حتی یک روز هم در آژانس‌ها فعال نیستند گفت: یک‌فوریت الحاق تبصره‌ای به ماده ۴ لایحه «تعیین نرخ عوارض» با رأی اکثریت آراء به تصویب رسید. این تبصره در مورد ساماندهی آژانس‌ها و خودروهای حمل بار است. در این لایحه ساماندهی و طرح ترافیک متصل شده است که براین اساس آژانس‌ها و وانت‌بارها باید برای استفاده از تخفیف در پرداخت عوارض، سفرهای خود را در سامانه ثبت کنند.

او به مشکل طرح ترافیک در حوزه بار پرداخت و گفت: در این حوزه نیز با خرید وانت‌بارهای پلاک‌ سفید روبرو هستیم. درواقع، در برخی موارد افراد برای جابجایی، وانت‌بار پلاک سفید می‌خرند تا بتوانند از تخفیف ۵۰ درصدی پرداخت عوارض استفاده کنند که حالا با ساماندهی این مسئله  مشکلات برطرف می‌شود.

پورسیدآقایی در بخش دیگری از سخنانش از ورود ۵ هزار دوچرخه اشتراکی به پایتخت از روز سه‌شنبه خبر داد و اظهارکرد: درحال‌حاضر نسل جدیدی از دوچرخه‌های اشتراکی رونمایی می‌شود که افراد می‌توانند از این دوچرخه‌ها استفاده و بعد از اتمام سفر دوچرخه را در خیابان رها کنند.

معاون شهردار تهران بابیان اینکه در حال‌حاضر مسیرهای شرقی-غربی تهران برای دوچرخه‌سواری درنظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: قرار است دوچرخه‌های برقی که با رکاب زدن سیستم موتور فعال می‌شود نیز برای مسیرهای شمالی، جنوبی وارد بازار شوند که هم به‌سلامتی مردم و هم به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کنند.

شیب شمالی جنوبی زیاد در خیابان‌های تهران باعث شده تا استفاده از دوچرخه در تهران با استقبال روبرو نشود. دوچرخه‌های برقی چند سالی است که با توسعه خود این امید را در دل مدیریت شهری ایجاد کرده که بتوان در تهران استفاده از دوچرخه‌ها را گسترش داد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.