| کد خبر: 163091 |

واکنش معاون شهردار تهران به انتقاداتی درباره افزایش نرخ عوارض سالیانه

قبوض عوارض سالیانه پسماند، اصناف و ... از سوی شهرداری تهران منتشر و برای پرداخت به دست مردم رسیده است، اما عوارض مندرج موجب برخی نارضایتی‌ها شده؛ به گونه‌ای که برخی از شهروندان از افزایش چند برابری نرخ عوارض گلایه کردند؛ معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در این باره می‌گوید که این عوارض بر اساس متغیرهایی که دولت مشخص کرده، تعیین شده و ربطی به تصمیم شهرداری و شورای شهر ندارد.

تین نیوز

قبوض عوارض سالیانه پسماند، اصناف و ... از سوی شهرداری تهران منتشر و برای پرداخت به دست مردم رسیده است، اما عوارض مندرج موجب برخی نارضایتی ها شده؛ به گونه ای که برخی از شهروندان از افزایش چند برابری نرخ عوارض گلایه کردند؛ معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در این باره می گوید که این عوارض بر اساس متغیرهایی که دولت مشخص کرده، تعیین شده و ربطی به تصمیم شهرداری و شورای شهر ندارد.

به گزارش تین نیوز، حسینی مکارم در واکنش به انتقادات مردمی مبنی بر افزایش چند برابری نرخ عوارض، گفت: محاسبه عوارض بر اساس تصمیم دولت بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از متغیرهای تاثیرگذار در تعیین عوارض نرخ پسماند، نوسازی، اصناف و حتی عوارض ساخت و ساز قیمت های منطقه ای املاک است، گفت: هر ساله این قیمت منطقه ای املاک توسط دولت مصوب و به شهرداری ها ابلاغ می شود و بنابراین ملاک و معیار برای محاسبه نرخ عوارض آن چیزی است که قانون و دولت می گوید.

وی با بیان اینکه امسال دولت مصوبش بر اساس قیمت های منطقه ای سال 95 است که بر این اساس 85 درصد قیمت منطقه ای باید اعمال شود، گفت: یک معیار جدید در محاسبه ایجاد شده که آن عرض معابر است و جاهایی که معابر عریض بودند، قیمت ها نیز افزایش یافته است و این مصوبه دولت است و ربطی به شورای شهر و شهرداری ندارد؛ چرا که ما بر اساس مصوبه هیات دولت این نرخ ها را در نظر گرفتیم.

حسینی مکارم با بیان اینکه 32 درصد از املاک که عمدتا در مناطق ریزدانه و ۱۱، ۱۲، 17 و ... بوده اند، کاهش عوارض داشته اند، گفت: 65 درصد از املاک تقریبا تا دو برابر افزایش نرخ عوارض داشتند و مابقی املاک نیز بیش از این اعداد افزایش نرخ عوارض داشته اند.

وی با بیان اینکه نکته قابل توجه در خصوص افرادی است که در سال های گذشته عوارض خود را پرداخت نکردند، گفت: چون این افراد چند سال عوارض خود را پرداخت نکردند، به یک دفعه این نرخ ضریب سال هایی که پرداخت نکرده اند را به خود می گیرند و به یک دفعه شاهد افزایش نرخ خواهند بود، اما دقت داشته باشید که این افزایش نرخ ربطی به شهرداری و شورای شهر ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.