| کد خبر: 160544 |

◄ مدارک لازم برای شناسایی برج های ناایمن تهران وجود دارد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با انتقاد از بی‌توجهی شهرداری به شناسایی ساختمان‌های قدیمی و فرسوده، گفت:‌ اطلاعات لازم برای شناسایی برج‌های ناایمن در پایتخت در اسناد و مدارک بسیاری وجود دارد.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با انتقاد از بی‌توجهی شهرداری به شناسایی ساختمان‌های قدیمی و فرسوده، گفت:‌ اطلاعات لازم برای شناسایی برج‌های ناایمن پایتخت در اسناد و مدارک بسیاری وجود دارد.

به گزارش تین‎‌نیوز، علیرضا محجوب در خصوص اظهارات یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه شهرداری اطلاعات 230 برج در پایتخت را ندارد، گفت:‌ عمر ساختمان‌های تهران شفاف و روشن است ضمن اینکه عمر تهران هم مشخص بوده و تهران در سال 1210 هجری شمسی به‌عنوان پایتخت انتخاب‌شده است، به‌طوری‌که کانون تهران همین میدان ارک فعلی بوده است.

وی بابیان اینکه محدوده 110 هکتاری و یا 150 ساله بازار تهران دارای اسناد و مدارک لازم جهت شناسایی نقاط حادثه‌خیز است، تصریح کرد:‌ ضمن اینکه برای  بناهای دیگر نیز حداقل از 50 سال پیش همه دارای اسناد و مدارک هستند و هیچ موضوع مبهمی درشناسایی ساختمان‌های فرسوده و قدیمی وجود ندارد، شهرداری برای هر بنایی چه آن‌هایی که قدیمی بوده و چه برج‌هایی که درطی دهه‌های گذشته ساخته شدند؛ می‌تواند از دستگاه‌ها و نهادهای دیگر اسناد موردنظر را برای بررسی تقاضا کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، بابیان اینکه ایمن‌سازی به معنای تخریب و نوسازی مجدد بافت‌های فرسوده است، افزود:‌ در کنار ساختمان‌های مسکونی فرسوده و قدیمی و نوسازی آن‌ها باید توجه کرد که آثارمعماری و تاریخی را هیچ‌گاه نباید تخریب کرد، غالب این بناها در صورت وقوع یک زلزله 7 ریشتری تخریب می‌شوند؛ البته شدیدترین زلزله‌ها در تهران تاکنون از 7 ریشتر بیشتر نبوده اما همین میزان هم برای تخریب این بناها کافی است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.