| کد خبر: 156842 |

کارنامه نجفی از نگاه یک فعال محیط‌‌‌ زیست

یک فعال محیط ‌زیست با اشاره به چالش های جدی شهر، سه اقدام شهردار تهران را در کارنامه 100 روزه تحسین کرد.

تین نیوز
یک فعال محیط ‌زیست با اشاره به چالش های جدی شهر، سه اقدام شهردار تهران را در کارنامه 100 روزه تحسین کرد.

 

محمد درویش در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت، با اشاره به عملکرد 100روزه شهردار تهران، اظهار کرد: یکی از اقدامات موثر شهردار تهران در مدت زمان تصدی گری مدیریت شهری،  توقف تراکم فروشی بود که امیدواریم اجرای آن ادامه داشته باشد.

 

 

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات شایسته شهردار جدید تهران برخورد قاطع با عوامل قطع درختان بود و به دنبال آن عزل یک شهردار نیز در نوع خود جالب‌توجه و البته موثر بود.

 

 

این فعال محیط زیست با بیان اینکه شهردار در مورد پیگیری لغو برج باغ‌ها نیز قول مساعد داده است، تصریح کرد: امیدواریم با کمک شورای پنجم مصوبه ننگین برج باغ‌ها به‌زودی لغو شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شهردار تهران بتواند با تلاش مستمر الگوی خودرو محوری شهری را تغییر داده و بستر مناسبی برای پیاده‌روی و مسیر ایمن دوچرخه ایجاد کند و به‌جای گسترش بزرگراه شاهد توسعه خطوط مترو و بی آر تی باکیفیت باشیم.

 

 

درویش با ابراز نگرانی از وضعیت زیست‌محیطی شهر گفت: تهران ازلحاظ زیست‌محیطی بسیار شکننده است و وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد.

 

 

وی یکی از چالش‌های شهر را نشست زمین عنوان کرد و گفت: با توجه به گسل‌های تهران زلزله‌ای 5 ریشتری می‌تواند به‌اندازه زلزله 7 ریشتری خسارت برجای بگذارد.

 

 

این فعال حوزه محیط‌زیست با اشاره به کاهش چشمگیر سطح سفره‌های آب زیرزمینی، عنوان کرد: طی 10 سال گذشته سطح آب‌های زیرزمینی در غرب تهران محدوده دریاچه چیتگر تا وردآورد 7 تا 17 متر کاهش پیداکرده است و 6 چاه باغ گیاه‌شناسی خشک‌شده است و به‌وسیله تانکر آبیاری می‌شود، درحالی‌که بزرگ‌ترین ساخت‌وسازهای تهران در منطقه 22در حال انجام است.

 

 

درویش در ادامه با اشاره به اینکه باغ‌های تهران قربانی تراکم فروشی و مصوبه ننگین برج باغ‌ها شدند، تصریح کرد: چند هزار باغ در تهران نابودشده  و تهران بخش اعظمی از فضای سبز خود را از دست‌داده است.

 

 

وی افزود: برای منطقه یک تهران تا سال 1400 استعداد 330 هزار نفر جمعیت دیده شده این درحالی است که 695 هزار نفر در این منطقه بدون زیرساخت‌های لازم  زندگی می‌کنند.

 

 

درویش یکی دیگر از چالش‌های شهر را آلودگی صوتی عنوان کرد، گفت: یکی از مشکلات زیست‌محیطی شهر آلودگی صوتی است که به‌طور مثال در منطقه پل سیدخندان و آزادراه تهران-کرج میزان آلودگی صوتی به 80 تا 91 دسی‌بل می‌رسد، درحالی‌که میزان استاندارد آن 60 دسی‌بل است.

 

 

به گفته وی مواردی که اشاره شد نشان‌دهنده خطاهای راهبردی در مدیریت تهران است. تعداد بزرگراه‌ها و تقاطع‌های پرتعدادی احداث شده و وسایل نقلیه بیشتری را نیز در خود جای داده است و  زمینه‌ساز ترافیک و  آلودگی هوا شده که دلیل اصلی مرگ شهروندان تهرانی است.

 

منبع: شهرنوشت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.