| کد خبر: 153415 |

معاون شهردار تهران اعلام کرد؛

تایید شناورشدن ساعت اداری در کاهش بار ترافیکی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با مدیریت قطارهای موجود سر فاصله خط سه مترو را از 18 دقیقه به 10 دقیقه فاصله دادیم.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با مدیریت قطارهای موجود سر فاصله خط سه مترو را از 18 دقیقه به 10 دقیقه فاصله دادیم.

محسن پورسیدآقایی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به راهکارهای افزایش بهره وری از خطوط مترو قبل از تزریق واگن گفت: خوشبختانه طی مدتی که تیم جدید مترو منصوب شدند دو کاهش سرفاصله خوب در خط 3و 4را شاهد بودیم. در بخش شمالی خط سه که هدوی قطارها 18 دقیقه بود از ایستگاه خواجه عبدالله تا انتهای قائم کل مسیر را به 10 دقیقه کاهش داده ایم که بیشتر به خاطر برنامه ریزی و مدیریت قطارها بود.

کاهش سرفاصله قطارها در خط ۴

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده قطارهای این خط در ساعت پیک به تعمیرگاه نمی روند بنابراین شاهد نصف شدن هدوی در این خط بودیم. در خط 4 نیز هدوی را از 6 دقیقه به 5 دقیقه رساندیم و در گام بعدی به ۴.۵ دقیقه خواهیم رساند. همچنین واگن هایی که به تازگی وارد مترو شده اند نیز به خط 4 تزریق می شوند.

افزایش 16 درصدی ناوگان در ساعات پیک

معاون شهردار تهران با بیان این که چهار واگن نو و سه واگن بازسازی شده هفته گذشته وارد ناوگان مترو شدند وگفت: با مدیریت بهتر ناوگان از ظرفیت آن استفاده بهتری خواهیم کرددر حال حاضر 36 درصد ناوگان تهران در مرحله تعمیر و نگهداری هستند که ما این رقم را به 20 درصد کاهش خواهیم داد و عملا 16 درصد ناوگان در پیک سفر بیش از گذشته به مسافران خدمات رسانی می کنند که باعث کاهش هدوی قطارها در خطوط می شود.

نتیجه بررسی شناور شدن ساعات اداری بر بار ترافیکی

وی همچنین در خصوص تاثیر شناور شدن ساعات اداری در ابتدای صبح گفت: کمیته ای که این موضوع را بررسی می کرد تایید کرد که شناور سازی ساعات اداری در ترافیک صبحگاهی موثر بوده و یک ساعت تغییر ساعت توانسته ترافیک صبح های پایتخت را روان تر کند و آمارها نشان از توزیع سفرهای صبحگاهی دارد، بنابراین برای مدیریت شهری محرز شده که تغییر شیفت ساعت کاری ادارات در صبح می تواند ترافیک را کاهش دهد البته ما قصد داریم در داخل شهرداری کمیته ای در این رابطه تشکل دهیم و آن را در شهرداری پیاده سازی کنیم. اشکالات ابتدایی را احصا و سپس از دولت تقاضای سراسری شدن این موضوع را بکنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.