| کد خبر: 149216 |

نقد بنگاه‌ها بر طرح «ممنوعیت ترافیکی»

کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع‌ غذایی اتاق تهران در نشستی تازه‌ترین دستورالعمل شهرداری تهران در ارتباط با «عدم تردد کامیونت‌های شرکت‌های پخش در ساعات ابتدایی صبح تهران» را مورد نقد و بررسی قرار داد.

تین نیوز

 کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع‌ غذایی اتاق تهران در نشستی تازه‌ترین دستورالعمل شهرداری تهران در ارتباط با «عدم تردد کامیونت‌های شرکت‌های پخش در ساعات ابتدایی صبح تهران» را مورد نقد و بررسی قرار داد.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، اواخر شهریورماه امسال بود که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، تردد کامیونت‌های توزیع موادغذایی در محدوده طرح زوج و فرد پایتخت را از ابتدای مهرماه به‌مدت دوهفته از ساعت (۵:۳۰ تا ۱۰:۳۰) صبح را ممنوع اعلام کرد.

این تصمیم که با هدف کاهش ترافیک شهر تهران طی روزهای آغازین سال تحصیلی جدید اتخاذ شده، اعتراض واحدهای تولیدی موادغذایی و شرکت‌های پخش را به‌همراه داشته است؛ چراکه از دیدگاه آنان این طرح علاوه بر اینکه هزینه‌های سربار واحدهای تولیدی را افزایش می‌دهد، محصولات فسادپذیر را نیز به مخاطره خواهد انداخت.

در همین راستا کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع‌غذایی اتاق تهران در نشستی با حضور «معاون حمل‌ونقل بار و کالا شهرداری تهران» و «نمایندگان شرکت‌های پخش موادغذایی» به بررسی و دستیابی به راهکارهایی برای حل مشکلات ایجاد شده ناشی از این دستورالعمل پرداخت.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق‌ تهران با اشاره به اینکه طرح ممنوعیت تردد کامیونت‌های پخش موادغذایی در محدوده طرح ترافیکی زوج و فرد تهران، نارضایتی گسترده شرکت‌های تولیدی و توزیعی را به دنبال داشته است، گفت: این طرح به هزینه‌های سربار واحدهای تولیدی اضافه خواهد کرد. کاوه زرگران با بیان اینکه تعداد کامیونت‌‎های توزیع موادغذایی و به‌ویژه لبنیات در سطح تهران در مقایسه با انبوه وسایل نقلیه دیگر، بسیار محدود است، افزود: مشکل اصلی نبود محل پارک مناسب برای تخلیه بار کامیونت‌های حامل مواد غذایی است

دبیر انجمن صنایع لبنی نیز با بیان اینکه روزانه حدود 2700 تن فرآورده‌های لبنی در سطح شهر تهران توزیع می‌شود، گفت: عدم تخلیه شیر تازه پاستوریزه در ساعات ابتدایی صبح، انبارها و سردخانه را مملو از کالا خواهد کرد و کارخانه‌ها جایی برای انبار شیر تازه تولید شده روز قبل ندارند، زیرا ساختار تولید و توزیع به‌گونه‌ای طراحی شده است که شیر تازه تولید شده روز قبل باید روز بعد و در ساعات ابتدای صبح توزیع شود.

رضا باکری با اشاره به اینکه مدت زمان ماندگاری فرآورده‌های لبنی در انبارها و توزیع آن در سطح مراکز فروش، محدود است، افزود: مردم به‌طور سنتی شیر پاستوریزه را اول صبح و تازه خریداری می‌کنند، درحالی‌که اگر ساعت توزیع شیر پاستوریزه به تعویق بیفتد، در مغازه‌ها خواهد ماند و روز بعد به فروش خواهد رفت و به این ترتیب یک روز از تاریخ مصرف شیر خواهد گذشت که سبب اخلال در زنجیره سرد فروشگاهی خواهد شد و ضایعات شیر پاستوریزه افزایش خواهد یافت.


 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.