| کد خبر: 148886 |

◄ خط 7 مترو چقدر ایمن است؟

یک کارشناس امور حمل‌ونقل، مشکلات موجود در خط 7 مترو را ناشی از افتتاح زود هنگام این خط دانست.

تین نیوز

یک کارشناس امور حمل‌ونقل، مشکلات موجود در خط 7 مترو را ناشی از افتتاح زودهنگام این خط دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این کارشناس امور شهری و حمل‌ونقل، افتتاح زودهنگام خط ٧ مترو را به تولد نوزاد ٧ ماهه‌ تشبیه کرد و گفت: همان‌طور که آن «نوزاد نارس»، نیاز به نگه‌داری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان موسوم به (NICU) دارد، این «خط نارس» نیز برای بهره‌برداری ایمن، نیازمند بازبینی و تجهیز هرچه بیشتر دارد، واقعیت این است که افتتاح هیچ‌یک از خطوط مترو به اندازه خط ٧، خبرهای حاشیه‌ای به همراه نداشته است.

وی تصریح کرد: فارغ از این‌که خط ٧ مترو از نظر تعدادی از اعضای شورای شهر چهارم از جمله آقایان دنیامالی و اقبال شاکری، کاملا ایمن شناخته شد اما از سویی به نظر شماری از اعضای شورا چون آقایان حقانی و سرخو، ایمنی آن باید مورد دقت‌نظر بیشتری قرار می‌گرفت.

این کارشناس حمل‌ونقل و ترافیک با تاکید بر این‌که، آژیر ناامنی مترو یک سال قبل از افتتاح خط ٧ مترو در ٢٨ خرداد ٩٥  به صدا در آمده بود، یادآورشد: هنگامی که حادثه انفجار تونل در دست احداث مترو در محله شهران در شمال غرب تهران، زندگی مردم این محل را دو شبانه‌روز مختل و دو کارگر را در اعماق زمین مدفون کرد و اوج ناهماهنگی در یک حادثه شهری را به نمایش گذاشت، باید به این مهم نیز اشاره می‌شد که ایمنی مترو در خط 7 ، در ساخت مورد توجه نبوده است.

وی در توصیه به مسئولان مترو این روزها، گفت: ایمنی مترو و تأمین امنیت انبوه شهروندانی که از مترو استفاده می‌کنند شوخی‌بردار نیست، مدیران سابق لجبازی کردند شما غفلت نکنید.

براساس این گزارش، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر پنجم تهران، ری و تجریش اخیراً خواسته بود تا بهره‌برداری از خط 7 مترو متوقف شود، زیرا بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته خط 7 مترو ایمنی لازم را ندارد و استفاده از آن جان مسافران را به خطر می‌اندازد.

محمد علیخانی با تاکید بر این‌که جلسات متعددی در خصوص این خط مترو برگزار شده است، در خصوص نتیجه بررسی‌ها گفته است: براساس بررسی‌ها و گزارشات ارسال شده  و بازرسی‌هایی که به‌شکل نامحسوس انجام شده است ایرادات در خط 7 مترو به قوّت خود باقی است، این خط، ایمنی لازم را ندارد و باید بهره‌برداری از خط 7 مترو تا تأمین ایمنی لازم متوقف شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی پنجم شهر از تاخیر در ارائه تعهدنامه مسئولان مترو خبر داده و گفته است: متاسفانه علیرغم اصرار مسئولان مترو به منظور ایمنی کامل مترو خط 7 تعهدی که مقرر بود ظرف 10 روز به شورا اعلام شود با گذشت 20 روز هنوز به کمیسیون حمل‌ونقل شورا ارائه نشده است و اعضای شورا نگران سلامت مسافران هستند.

اواخر دوره مدیریت شهری سابق، بخشی از خط ٧ مترو که گفته می‌شود ٢٢ کیلومتر است، بعد از سال‌ها انتظار سرانجام افتتاح شد که تا به این تاریخ کماکان با حواشی زیادی به کار خود مشغول است.

خط 7 مترو، از ورزشگاه تختی از جنوب شرق تهران آغاز و به بزرگراه یادگار امام در سعادت‌آباد می رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.