محمد علی نجفی
شهردار تهران
محمدعلی نجفی (زاده ۲۳ دی۱۳۳۰، تهران) سیاستمدار اصلاح طلب، گزینه منتخب شهرداری تهران ، مدرس دانشگاه ایرانی، مشاور امور اقتصادی رئیس جمهور ایران، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی جمهوری اسلامی ایران است. نجفی دبیر سابق ستاد هماهنگی اقتصادی، سرپرست سابق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و از بنیانگذاران حزب کارگزاران سازندگی، عضو هیئت علمی (بازنشسته) دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. نجفی از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در دولتهای دکتر باهنر، مهدوی کنی و مهندس موسوی وزیر فرهنگ و آموزش عالی و از ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶ در دولتهای موسوی و هاشمی رفسنجانی وزیر آموزش و پرورش ایران بود. در دولت اول خاتمی از رئیس سازمان برنامه و بودجه بود. در ۱۳۸۶ به عضویت در سومین دوره شورای شهر تهران درآمد و در ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ به دنبال انتصاب به عنوان معاونت رئیس جمهور از این سمت استعفا کرد. او در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۸) مشاور اقتصادی و برنامهریزی مهدی کروبی از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات بودو نمایندگی مهدی کروبی در شورای نگهبان برای پیگیری مسائل مربوط به تقلب در انتخابات رابرعهده داشت.
نجفی یکی از سه وزیر پیشنهادی کابینه حسن روحانی بود که با وجودی که موافقت نیمی از مجلس را جلب کرده بود، با اختلاف یک رای از مجموع ۲۸۴ رای موفق به حضور در وزارت آموزش و پرورش نشد. بیشتر نمایندگان مخالف وی او را به حضور در جریان اعتراضات پس از اعلام نتایج انتخابات ۱۳۸۸ متهم نمودند. دو روز بعد حسن روحانی طی حکمی وی را به معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور منصوب نمود. در ۱۰ بهمن ۱۳۹۲، نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی استعفا کرد و حسن روحانی وی را به عنوان مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران منصوب نمود. نجفی در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ پس از رای آوردن استیضاح رضا فرجیدانا از وزارت علوم، سرپرست وزارت علوم شد و نود و پنج روز در این سمت بود. وی در تاریخ هشتم مرداد ۱۳۹۶ به عنوان یکی از کاندیداهای شهرداری تهران، این سمت را پذیرفت.در جریان رای گیری انتخاب شهردار تهران، هر شش گزینه دیگر کاندیداتوری شهرداری تهران، به نفع وی انصراف دادند.وی هم اکنو شهردار تهران است.
- آشنایی با آبراه غیرطبیعی پاناما + فیلم
- با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم
- بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
- چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
- جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران
- حذف دوباره قطار سریع السیر یزد
- احداث تیرپارک کامیون های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
- بنیاد ایمنی هوایی لورا تابر باربور
- رکوردشکنی ایمنی هوایی در 2023
- اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
- فیلم| لکوموتیو، واردات یا تولید داخل
- گره کور در زنجیره ارزش
- استاندار اردبیل: راهآهن اردبیل امسال به بهره برداری میرسد
- سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
- طرح توسعه راه زمینی به جزیره کیش
- ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
- برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
- بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
- معبر شهید اردستانی بازگشایی شد
- تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جادهای؛«واردکننده راننده اتوبوس میشویم!» | ثبت ساعت یک روش بیفایده و پرهزینه است
- راهاندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
- تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
- روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح
- پیش بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
- شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
- نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
- گردنه تته در محور پاوه به مریوان مسدود است
- تخصیص ارز تاکسی های برقی تهران توسط بانک مرکزی
- توضیحات شهردار منطقه 22 درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی
- گزارش تصویری| بندر شهید بهشتی چابهار
-
یک شرکت تولید کننده کامیون و کشنده طرح فروش قسطی تریلی کره ای را در اقساط 36 ماهه و 60 ماهه آغاز کرده است. البته برای خرید این تریلی ها پیش پرداخت هم در نظر گرفته شده است.
-
بخشنامه جدید سازمان راهداری با موضوع کارت هوشمند رانندگان کامیون که توسط رئیس این سازمان به مدیران راهداری سراسر کشور ابلاغ شده، بسیاری از رانندگان را خوشحال می کند.
-
بارنامه های جعلی زیادی در کشور صادر و منجر به این شده که سهمیه گازوئیل قاچاق شود.
-
با این اوصاف سرنوشت مختوم بخش سواری کرایه چیزی جز اضمحلال و از بین رفتن آن نیست.
-
حداقل مدرک مورد نیاز برای دریافت کارت هوشمند رانندگی کامیون برای رانندگان جدید الورود و تازه کار باید دیپلم باشد.
-
خط ۴ متروی مشهد در حالی عملیات حفاری را طی می کند که مردم مناطقی از مشهد درخواست امتداد مترو مشهد تا مهرگان را دارند.
-
گردشگران پرشماری علاقه مند به بازدید از آثار باستانی امپراطوری هخامنشیان هستند اما با مانع عدم دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید مواجه می شوند و این مانع باید برطرف شود.
-
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مدرک مورد نیاز را برای دریافت کارت هوشمند رانندگی ناوگان عمومی اعلام کرد.
-
زمان مجاز در نظر گرفته شده برای ابطال بارنامه 6 ساعت است.
-
رانندگان و کامیونداران، چندین سال متوالی است که با کمترین نرخ کرایه حمل، مجبور به کارکردن و ارائه خدمت به جامعه و نظام اسلامی با حداقل امکانات و شرایط سخت اقتصادی هستند.
-
بخشنامه جدید سازمان راهداری با موضوع کارت هوشمند رانندگان کامیون که توسط رئیس این سازمان به مدیران راهداری سراسر کشور ابلاغ شده، بسیاری از رانندگان را خوشحال می کند.
-
یک شرکت تولید کننده کامیون و کشنده طرح فروش قسطی تریلی کره ای را در اقساط 36 ماهه و 60 ماهه آغاز کرده است. البته برای خرید این تریلی ها پیش پرداخت هم در نظر گرفته شده است.
-
بارنامه های جعلی زیادی در کشور صادر و منجر به این شده که سهمیه گازوئیل قاچاق شود.
-
تعلل در بروز رسانی نرخ کرایه های حمل و بکارگیری سامانه جامع حمل و نقل در توزیع عادلانه بار و پرداخت آنلاین کرایه های حمل رانندگان وکامیونداران چیست؟
-
گردشگران پرشماری علاقه مند به بازدید از آثار باستانی امپراطوری هخامنشیان هستند اما با مانع عدم دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید مواجه می شوند و این مانع باید برطرف شود.
-
رانندگان و کامیونداران، چندین سال متوالی است که با کمترین نرخ کرایه حمل، مجبور به کارکردن و ارائه خدمت به جامعه و نظام اسلامی با حداقل امکانات و شرایط سخت اقتصادی هستند.
-
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مدرک مورد نیاز را برای دریافت کارت هوشمند رانندگی ناوگان عمومی اعلام کرد.
-
زمان برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور ساعت 10 تا 12 روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 است.
-
برای اولویتبندی پروژههای ریلی در یک فضای اقتصادی باید هزینه و فایده هر پروژه نخست به صورت تقریبی و سپس به صورت دقیق محاسبه شود.
-
زمان مجاز در نظر گرفته شده برای ابطال بارنامه 6 ساعت است.